ضرورت به‌روزرسانی نظام آموزشی در کشور

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر به‌روزرسانی نظام آموزشی در کشور، گفت: ما باید شرایط و منابع جدید را بشناسیم چراکه امروزه گاهی دانشجویان در دسترسی به منابع، از استاد خود پیش‌تر می‌روند.

دکتر ابراهیم متقی، در مراسم تقدیر از دانشجویان ممتاز علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، که در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار شد، درباره اهمیت کسب رتبه برتر علمی گفت: جامعه برای توسعه نیاز به تمایز دارد و اولین گام ایجاد تمایز، معدل ممتاز علمی است. البته معدل بالا نمی‌تواند تنها معیار صلاحیت علمی باشد؛ دانشجویان بسیاری هم هستند که با عشق و شوق بسیار درس‌ها را دنبال می‌کنند اما به دلیل مسئولیت زندگی یا عوامل دیگر، تلاش‌شان در نمره‌هایشان بازتاب نمی‌یابد.

دکتر متقی خاطرنشان کرد: دانشجویی که مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارد باید ویژگی‌های دیگری نیز داشته باشد. هنگامی که دانشجو بداند قرار است از آموخته‌هایش استفاده کند، با انگیزه و اشتیاق بیشتری مطالعه می‌کند و رشته دانشگاهی با سرشت فکری‌اش آغشته می‌شود. باید هویت رشته در دانشجو منعکس شود و پس از آن، راهی دراز پیش روی دانشجو است تا زمانی که هویت خود را به صورت یک آموزه علمی در رشته‌اش منعکس کند.

وی ابراز امیدواری کرد که در گردهمایی‌های بعدی ملاک‌های دیگر هم در نظر گرفته شود و از دانشجویان برتر شاخص‌های مختلف نیز تقدیر به عمل آید.
رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر بروزرسانی نظام آموزشی در کشور، گفت: ما باید شرایط و منابع جدید را بشناسیم چراکه امروزه گاهی دانشجویان در دسترسی به منابع، از استاد خود پیش‌تر می‌روند.

دکتر محمدصادق کوشکی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز ضمن تبریک به دانشجویان برگزیده گفت: دو سال بود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از کووید ۱۹ قادر نبودیم از دانشجویان ممتاز تقدیر کنیم. اما خوشحالیم امسال توانستیم برای ارج نهادن به تلاش دانشجویان گرد هم آییم. برای دانشجو و برای معلمی چون من، هیچ مراسمی ارزشمندتر از چنین مراسمی نیست، چرا که حاصل زحمات استاد و دانشجو در آن منعکس می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دانشجویان ممتاز علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور دکتر ابراهیم متقی رئیس دانشکده، دکتر علی صباغیان معاون اداری و مالی و دکتر محمدصادق کوشکی معاون دانشجویی و فرهنگی این دانشکده تقدیر شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا