تعریف ۲۳ طرح کلان نیازمحور در سازمان پژوهش‌ها

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از تولید صنعتی دستگاه دیالیز متحرک در این سازمان خبر داد و گفت: ۲۳ طرح کلان مساله محور در این سازمان تعریف شد که پیگیر تامین اعتبارات آن هستیم.

حسن زمانیان، در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که با حضور وزیر علوم، سورنا ستاری معاون پیشین علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداران فارس‌، یزد، آذربایجان شرقی و روسای پارک های علم و فناوری کشور برگزار شد، با اشاره به تاکیدات وزیر علوم بر توسعه فناوری افزود : توجه به مساله فناوری همواره مورد تاکید وزیر علوم بوده است و همین امر در شعار سال 1401 توسط مقام معظم رهبری نیز نمایان شد.

وی با اشاره به وجود 7 پژوهشکده و 148 شرکت فناور در این سازمان افزود: پژوهشکده ها مسئول خلق ایده و پرورش آن تا تولید دانش فنی هستند و بعد از آن شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور محصولات صنعتی را می سازند و این هم افزایی موجب شده پژوهشکده ها مغزافزار شرکت های فناور و این شرکت ها بازوی اجرایی پژوهشکده ها باشند.

زمانیان با انتقاد نسبت به خام فروشی اظهار کرد: خام فروشی متاسفانه فقط در حوزه نفت نیست، بلکه شاهدیم کنسانتره روی (zns) در کارخانه ها تولید و صادر می شود در حالیکه بسیاری عناصر استراتژیک در این کنسانتره موجود است که توانایی استحصال آن را نداریم از این رو راه اندازی پژوهشکده استحصال عناصر راهبردی (استراتژیک) را در دستور کار قرار دادیم که به تصویب رسیده و به زودی راه اندازی می شود.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران ادامه داد: همچنین طرح راه اندازی پژوهشکده ه شیمی دارویی را ارائه دادیم که اساسنامه آن هم در شورای سازمان تایید شده است.

رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به مطالعه و طراحی اولین ماهواره در این سازمان گفت: اکنون نیز ماهواره آیات را در حال طراحی داریم که یک ماهواره برای پیش بینی زلزله است.

به گفته وی، دستگاه دیالیز بومی اولین بار در این سازمان طراحی شده و طراحی و تولید دستگاه دیالیز پرتابل (متحرک) یا دستگاه دیالیز کوله پشتی در مرحله طراحی صنعتی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 23 طرح کلان ملی مساله محور در شورای تخصصی سازمان در حال بررسی است و امیدواریم با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بتوانیم اعتبار آن را تامین کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا