ویلای ساحلی چیست؟

امروزه بسیار از افراد به دنبال خرید ویلا در شمال هستند؛ زیرا امروزه خرید ویلا دارای مزایای بسیار زیادی است. افراد با خرید ویلا در شمال می توانند برای تفریح و استراحت به ویلای خود بروند و اینکه این افراد با خرید ویلا یک سرمایه گذاری بسیار کم ریسک انجام داده اند. در شمال کشور انواع مختلفی ویلا وجود دارد و هر نوع ویلا دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشد. در این مطلب می خواهیم به راهنمای خرید ویلای ساحلی بپردازیم.

ابتدا باید بدانیم که اصلا ویلای ساحلی به چه ویلایی گفته می شود. ویلای ساحلی به ویلایی گفته می شود که در نزدیکی دریا و در ساحل دریا ساخته می شود. بسیاری از افراد علاقه مند به ویلای ساحلی هستند زیرا می توانند شب با صدای امواج دریا به خواب بروند و همچنین هر زمان که خواستند؛ می توانند به ساحل بروند و قدم بزنند. ویلای ساحلی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که عبارتند از:

  •       داشتن چشم انداز مستقیم به دریا
  •       شنیدن صدای امواج دریا
  •       دسترسی به جاده های اصلی شهر و همچنین امکانات شهری

نکته ای که باید در نظر داشته باشید دسترسی به ویلای ساحلی در فصل سرد راحت تر از ویلای جنگلی است و همچنین ویلاهای ساحلی در کنار محیط شهر ساخته می شود در نتیجه شما به امکانات شهری دسترسی دارید.

راهنمای خرید ویلا ساحلی

شما در هنگام خرید ویلای ساحلی باید به چندین نکته که مهمترین نکات می باشد توجه داشته باشید. اولین نکته این است که در زمان خرید باید ویلایی خریداری کنید که دارای سند باشد و اگر ویلای مورد نظر شما سند نداشت به هیچ وجه خرید نکنید. دومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که ویلای شما پروانه ساخت داشته باشد و پایان کار ویلا باشد.

البته ناگفته نماند که زمین ها و ویلاهای ساحلی در شمال کشور محدود است و همیشه ارزش آنها در حال افزایش می باشد و خیلی کم پیش می آید که شما بتوانید یک ویلای ساحلی دست اول بخرید. منظور از دست اول این است که شما اولین مالک ویلا باشید.

 در زمان خرید وضعیت لوله کشی را چک کنید که حتی المقدور چاه ویلا بتونی نباشد و همچنین توجه کنید که فاضلاب ویلای ساحلی شما به دریا نریزد. سعی کنید در کوچه ای ویلا بخرید که حداقل در آن کوچه دو ماشین در کنار یکدیگر رد شود. زیرا بسیاری از افراد برای این که عوارض پرداخت نکنند؛ ماشین خود را در کوچه های منتهی به دریا پارک می کنند.

https://gillim.ir/property-type/beach-villa/

همانطور که میدانید دریای خزر در محدوده ی سه استان مازندران، گلستان و گیلان قرار دارد. هر سه استان دارای ویلاهای بسیار خوبی می باشند و دارای ساحل های خوبی هستند. ولی در ادامه می خواهیم به معرفی بهترین استان که از نظر تفریحی، توریستی و همچنین خرید و فروش ویلا بهتر است بپردازیم.

طبق آماری که گرفته شده است بیشتر افراد استان مازندران را برای تفریح، خرید ویلا و… انتخاب می کنند. استان مازندران نسبت به آن دو استان دیگر دارای طبیعتی زیبا و سرسبز، مناظر بکر و طبیعی بیشتری می باشد. همچنین در این استان سه شاهراه اصلی مهم قرار دارد.

بهترین شهر استان مازندران برای خرید ویلای ساحلی

استان مازندران دارای شهر های زیادی می باشد که از شرق از گلوگاه شروع می شود و اگر این مسیر را به سمت غرب ادامه دهیم با شهر رامسر پایان می یابد. برای این که بتوانیم بهترین شهر برای خرید ویلا انتخاب کنیم باید موارد زیر را در رابطه با آن شهر بررسی و آنالیز کنیم:

  1.     بررسی طبیعت و زیبایی شهرها
  2.     بررسی آرامش و امنیت شهرها
  3.     امکانات محلی و منطقه ای شهر ها
  4.     دسترسی به جاده های اصلی
  5.     نزدیکی به پایتخت
  6.     بررسی موقعیت مکانی و محیطی شهر

بعد از بررسی موارد بالا در استان مازندران سه شهر هستند که جز مهمترین شهر ها هستند که از قدیم این شهر مورد توجه افراد قرار گرفته بوده است. در این سه شهر بیشتری خرید و فروش ویلا انجام می شود همچنین در طول سال دارای گردشگران و توریست های بیشتری نسبت به شهر های دیگر می باشند.

سه شهر محمود آباد، نوشهر و رویان شهر های مهم در استان مازندران هستند. در بین این سه شهر فاصله  محمودآباد تا پایتخت سه ساعت می باشد که از اهمیت بیشتری برخوردار است.

قیمت ویلا ساحلی

امروزه افراد بسیار زیادی قصد خرید ویلا در شمال دارند و این سیل جمعیت باعث شده است که قیمت ویلا ها در شمال کشور بیشتر شود و صعودی باشد.  به طور کلی نمی توان قیمتی ثابت برای ویلاهای ساحلی در نظر گرفت زیرا روزانه این قیمت ها در حال تغییر می باشند و همچنین قیمت ویلا در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  •       موقعیت ویلا
  •       امکانات رفاهی
  •       دسترسی راحت و فاصله ویلا تا جنگل
  •       امنیت منطقه
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا