کمک جهاددانشگاهی برای محرومیت زایی سیستان و بلوچستان

دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی با آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،پنجشنبه ۳ آذر ماه، در دومین روز سفر رییس جهاددانشگاهی به استان سیستان و بلوچستان دکتر حسن مسلمی نائینی رییس این نهاد با آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله محامی در این دیدار با گرامیداشت ایام هفته بسیج گفت: جهاددانشگاهی با توجه به توان علمی و پژوهشی و تحقیقاتی که دارد می تواند به کمک استان در زمینه های مختلف بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با قومیت های مختلف است و خود این قومیت ها یک مزیت برای استان محسوب می شود که  جهاددانشگاهی با نیاز سنجی که در بخش های مختلف استان در خصوص اجرای کارهای علمی ، کاربردی و توسعه ای می تواند هم مردم را به نظام امیدوار و هم دلدادگی مردم را به نظام بیشتر کند.

آیت الله محامی در ادامه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان سابقه محرومیت چندین ساله دارد و همگان و خصوصا خود مردم استان می‌دانند که کارهای زیادی بعد از انقلاب در استان شکل گرفته است، اما بازهم فعالیت و اجرای کارهای عمرانی در استان باید نمود بیشتری پیدا کند که کار جهادی و دانشگاهی می تواند سیستان و بلوچستان را که در بسیاری از شاخص ها نسبت به کشور عقب تر است توسعه دهد.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: توقع ما از جهاددانشگاهی اجرای کار ها و فعالیت هایی در استان است که عامه مردم از آن نفع ببرند و محرومیت زدایی در استان شکل بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توان علمی که در جهاد دانشگاهی است و استفاده از ظرفیت های شاخص استان همچون مرز و دانشگاه ها نیاز سنجی در استان انجام شود تا بتوان به توسعه استان کمک کرد.

همچنین در این دیدا  دکتر مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی هم از اعلام آمادگی این نهاد برای اجرای طرح های مختلف در استان خبر داد.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه گفت: جهاددانشگاهی از اوایل انقلاب که تشکیل شد در عرصه های مختلف سازندگی بخصوص در جنگ تحمیلی نقش آفرینی مهمی داشت.

دکتر مسلمی نائینی افزود: اکنون جهاددانشگاهی در بحث سلول های بنیادی، انجام پروژه های مختلف پزشکی و انجام فعایت های مهندسی و الکترونیکی دارای توفیقات چشمگیری بوده و توانسته نیازهای کشور را تا حدود زیادی در این زمینه برطرف کند.

رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: ظرفیت های سیستان و بلوچستان در زمینه های انرژی های نو همچون باد، خورشید و آب می تواند این فرصت را برای جهاد دانشگاهی به وجود بیاورد برای ارائه خدمات علمی و پژوهشی با کمک دانشگاه و دیگر دستگاه ها در استان ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا