افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی

در افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با حضور رییس جهاددانشگاهی مطرح شد: در جهاددانشگاهی به دنبال یک مدل همکاری بین بخش خصوصی، دانشگاه و دولت هستیم تا آن را انجام دهیم؛ مانند قطار ملی.

افتتاحیه دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی امروز (سه شنبه 1 آذرماه 1401) با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در معاونت آموزش سازمان جهاددانشگاهی تهران برگزار شد.

دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی به همت سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان و معاونت آموزش سازمان جهاددانشگاهی تهران با هدف ارتقای سطح عملکرد مدیران و معاونان پارک های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی و شرکت های تابعه این نهاد به صورت مجازی و حضوری در دو سطح پایه و پیشرفته برگزار می شود.

دوره های آموزشی میانبری برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان

دکتر مسلمی نائینی در این مراسم با اشاره به این که جهاددانشگاهی از همان ابتدا هم به دنبال فناوری و انجام کارهایی بود که در کشور و جهان استفاده شود گفت: این دوره‌های آموزشی را باید قدر بدانید، زیرا شروع کردن یک کار بدون آموزش مشکلات زیادی دارد؛ اگر از این دوره های آموزشی خوب استفاده کنید می تواند یک میانبر برای شروع کار و ایجاد شرکت های دانش بنیان باشد.

وی با اشاره به بحث کارآفرینی و استفاده از فارغ التحصیلان در شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: باید در این دوره ها سرفصلی مد نظر قرار گیرد که طی آن یک فضای روحی و روانی و تعامل خوب بین مدیران و دیگر همکاران ایجاد شود.

وی در ادامه سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی را متولی ایجاد و مدیریت ساختارهای فناوری و همچنین کمک به تجاری سازی فناوری های توسعه یافته جهاددانشگاهی دانست و افزود: این سازمان با توجه به احساس نیاز آموزشی و دانشی که در مدیران و کارشناسان ساختارهای حقوقی و سازمانی خود می دید، بر آن شد تا با طراحی و تدوین دوره های «مدیریت و راهبری شرکت» و همچنین «کارشناس امور تجاری سازی» در دو سطح زمینه لازم را برای ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان واحدهای سازمانی و شرکت های تابعه بردارد.

جهاددانشگاهی به دنبال همکاری بین بخش خصوصی، دانشگاه و دولت است

در ادامه دکتر بهروز بادکو رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی اظهار کرد: در یک برهه از زمان جهاددانشگاهی متوجه شد که در حوزه پژوهش نقص وجود دارد و با همکاری تمام دانشگاه های سطح کشور به این سمت رفت و پژوهشگران خوبی تربیت کرد و کارهای مناسبی هم انجام شد.

وی افزود: اما در دهه اخیر و بویژه تاکید مقام معظم رهبری بر دو موضوع حوزه فرهنگی و حوزه اقتصادی که در نامگذاری سال ها نیز انجام گرفت، جهاددانشگاهی نیز با فکر و حمایت همه قسمت ها به این سمت رفت که از این امکانات استفاده کند.

دکتر بادکو تصریح کرد: جهاددانشگاهی که از دهه های قبل با اعلام این که باید در حوزه شرکت ها موفق باشد، این آموزش ها را آغاز کرده بود و در حال حاضر نیز با یک بازآفرینی دوباره آموزش را ادامه می دهد که اولین دوره در این نهاد برای مدیران مراکز رشد و کارشناسان تجاری سازی برگزار می شود و امیدواریم دوره های بعدی را هم بتوانیم طراحی و اجرایی کنیم.

رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی گفت: در جهاددانشگاهی به دنبال یک مدل همکاری بین بخش خصوصی، دانشگاه و دولت هستیم تا آن را انجام دهیم؛ مانند قطار ملی.

ارایه 8400 نفر ساعت آموزشی در این دوره

در ادامه مهندس پرهیزکار معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی تهران و مدیر علمی دوره نیز با اشاره به اهمیت آموزش و توسعه منابع انسانی در جهاددانشگاهی بیان کرد: یکی از سرمایه های جهاددانشگاهی همین نیروهایی است که با انگیزه در این نهاد فعالیت می کنند.

وی به دوره جامع آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: این دوره برای 120 نفر طراحی شده است و طی آن 8400 نفر ساعت آموزشی قرار است انجام شود که 1920 ساعت حضوری، 4080 ساعت غیرحضوری و 2400 ساعت کار عملی است.

مهندس پرهیزکار در رابطه با محورهای این دوره افزود: این دوره به صورت مهارت محور و شغل محور طراحی شده و از تجربیات بومی و جهانی و خود جهاددانشگاهی استفاده شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا