میلیون ها آمریکایی سلاح آماده شلیک حمل می کنند

به گزارش سیناپرس، به گفته محققان دانشگاه واشنگتن، بیرون رفتن از منزل در بسیاری از مناطق ایالات متحده امروزه می تواند خطرناک باشد. مطالعه آنها نشان می دهد که تعداد بزرگسالان آمریکایی که یک تفنگ پر شده حمل می کنند بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دو برابر شده است.

محققان از مجموعه داده ای شامل صاحبان ۲۴۰۰ صاحب تفنگ دستی برای بررسی آمار حمل اسلحه در ایالات متحده استفاده کردند که توسط نظرسنجی ملی اسلحه های گرم سال ۲۰۱۹ و  یک نظرسنجی آنلاین از بزرگسالان آمریکایی که در خانه هایی با سلاح گرم زندگی می کنند، ارائه شده است.

این مطالعه در مقایسه با تخمین‌ های به دست آمده از تحقیقات قبلی  نشان می ‌دهد که تا سال ۲۰۱۹ تقریباً ۱۶ میلیون دارنده اسلحه‌ های دستی، یک تفنگ پر شده را با خود حمل کرده‌اند که این موضوع در مقایسه با آمار ۹ میلیون نفری در سال ۲۰۱۵،  افزایش قابل توجهینشان می دهد.

همچنین توجه به این نکته مهم است بیشتر افرادی که در ایالت هایی با مقررات حمل و نقل ملایم زندگی می کنند، اسلحه های خود را با خود حمل می کردند. به گزارش سیناپرس، به عنوان مثال، در این ایالت ها، تقریباً یک سوم از دارندگان اسلحه دستی در ماه گذشته گزارش داده اند که با خود سلاح حمل کرده اند. از سوی دیگر، در ایالت‌هایی که مقررات محدود کننده ‌تری دارند، تنها یک پنجم افراد اقدام به حمل سلاح می کنند.

دکتر علی روحانی رهبر، استاد اپیدمیولوژ و سرپرست این مطالعه در رابطه با یافته های فوق می ‌گوید: طی این پژوهش، افزایش قابل توجهی در حمل اسلحه در ایالات متحده مشاهده شده است.

به گزارش سیناپرس، نویسندگان مطالعه همچنین گزارش می دهند: تقریباً از هر ۱۰ فرد دارای تفنگ، هفت نفر گزارش می دهند که یک تفنگ پر شده را با هدف محافظت از خود در برابر  دیگران حمل می کنند. این آمار به طور قابل توجهی، بیشتر از تعداد افرادی است که به عنوان مثال، برای محافظت در برابر یک حیوان یا برای کار، اسلحه حمل می کردند.

در این میان از هر پنج دارنده اسلحه دستی چهار نفر مرد بودند، از هر چهار نفر سه نفر سفیدپوست و بیشتر آنها بین ۱۸ تا ۴۴ سال داشتند.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: studyfinds

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا