با ساندویچ پانل از دارایی خود محافظت کنید

«شما می‌توانید رویاپردازی کنید، خلق کنید، طراحی کنید و شگفت‌انگیزترین مکان جهان را بسازید. اما به مردم نیاز دارد که رویا را به واقعیت تبدیل کنند.» والت دیزنی

حتماً با دیدن این تیتر برایتان سؤال شده که با ساندویچ پانل چه‌طور از دارایی خود محافظت کنیم؟ اما در ابتدا اگر ساندویچ پانل را نمی‌شناسید شما را با این سازه بسیار پرکاربرد آشنا می‌کنم. ساندویچ پانل‌ها سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که جهت ساخت‌وساز بسیاری از سازه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سازندگان را به سمت استفاده از ساندویچ پانل و سازه‌های پیش‌ساخته سوق می‌دهد: 1- سرعت بالای ساخت‌وساز با این نوع مصالح 2- قابلیت حمل‌ونقل و نصب راحت 3- صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان است.

اما چرا در عنوان مقاله از عبارت حفاظت از دارایی استفاده کردیم؟ همان طور که گفتیم ساندویچ پانل در برابر حرارت و رطوبت عایق بسیار خوبی است البته فوم‌هایی مانند فوم پشم سنگ و فوم پلی اورتان در این زمینه بهترین عملکرد را دارند برای مثال فوم پشم سنگ تا دمای 400 درجه سانتی گراد به خوبی مقاومت می‌کند و اگر سازه دچار حریق شود این فوم به خوبی می‌تواند از گسترش حریق جلوگیری کند.

فوم پلی اورتان نیز از نظر مقاومت در برابر حرارت به 3 کلاس b1, b2, b3 تقسیم‌بندی می‌شود. فوم b1 جز فوم‌های نسوز محسوب می‌شود و فوم b2 از نظر مقاومت جز فوم‌های کندسوز دسته‌بندی می‌شود؛ اما فوم b3 از نظر مقاومت در برابر حرارت عملکرد ضعیف‌تری دارد.

جالب است بدانید از فوم‌ها به‌صورت تکی برای عایق کاری ساختمان نیز استفاده می‌شود. نحوه استفاده از فوم‌های اکسین شده مانند پلی استایرن و xps به این صورت است که این فوم‌ها را به شکل شیت‌های 20/1 در 5/2 متر در لایه میانی دیوارها فیکس می‌شود. اما زمانی که ساختمان اجرا شده باشد، فوم‌ها را با پیچ کردن و چسباندن به سطوح می‌توان نصب کرد در نهایت برای حفظ زیبایی ظاهری دیوار نیز می‌توان از انواع شیت، دیوار پوش‌های پی وی سی، ماربل شیت و تایل‌های گچی که در بازار وجود دارد استفاده کرد.

اما از ساندویچ پانل‌ها نه‌تنها در ساخت سوله با کاربری انبار، سوله ورزشی، سوله صنعتی، سوله مرغداری، کوره، گرمخانه بلکه در ساخت انواع مختلف کانکس، اتاق‌های حمل بار که بر روی وانت یا کامیونت نصب می‌شود، انواع سردخانه، اتاق تمیز، نیروگاه‌ها و…نیز استفاده می‌شود.

تا به اینجا از مزایا و امتیازاتی که ساندویچ پانل برای شما ایجاد می‌کند صحبت کردیم در ادامه به نکات بسیار مهم در هنگام خرید ساندویچ پانل می‌پردازیم. لازم به ذکر است هرکدام از انواع ساندویچ پانل‌ها برای کاربری خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما در این مورد قطعیتی وجود ندارد؛ یعنی شما برای یک ساخت یک کانکس یا سوله هم می‌توانید از ساندویچ پانل xps استفاده کنید و هم از ساندویچ پانل پلی اورتان.

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید میزان ضخامت ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل‌ها به‌صورت کلی در دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تولید می‌شوند. ساندویچ پانل‌های دیواری را از ضخامت 2 الی 18 سانتی‌متر تولید می‌کنند؛ اما ساندویچ پانل‌های سقفی را با ضخامت 4، 6 و نهایتاً 8 سانتی متر تولید می‌کنند تا وزن سازه بالا نرود.

ضمن اینکه ورق‌های فلزی ساندویچ پانل نیز با ضخامتی بین 0.4 تا 0.7 میلی‌متر تولید می‌شوند. علاوه بر این ورق ساندویچ پانل‌های دیواری معمولاً به‌صورت صاف تولید می‌شود و هر شرکت تولیدکننده‌ای باتوجه‌به نوع رول فرمینگی که در کارخانه دارد طرح‌های ریز و متفاوتی بر روی ورق ایجاد می‌کند تا از ایجاد موج در ورق جلوگیری شود. ساندویچ پانل سقفی نیز ازآنجایی‌که به‌صورت مستقیم در معرض بارش برف‌وباران قرار دارند به‌صورت گام دار تولید می‌شوند تا مقاومت خمشی سازه افزایش پیدا کند، معمولاً فاصله بین هر گام نیز هر 25 سانتی‌متر است.

عرض سازه‌ها نیز به‌صورت ثابت بوده و هر شرکت تولیدکننده‌ای با عرض متفاوتی سازه خود را تولید می‌کند البته اختلاف چندانی دراین‌بین وجود ندارد. برای مثال برندی مثل پانل تونیکس ساندویچ پانل‌های خود را با عرض مفید 1/14 متر و عرض غیرمفید 1/16 متر تولید می‌کند. طول ساندویچ پانل‌ها نیز به سفارش مشتری خواهد بود؛ اما هر شیت بیشتر از 12/5 متر برش نمی‌خورد؛ زیرا طول کامیون‌ها امکان حمل‌ونقل بیشتر از این مقدار را نمی‌دهد.

مرکز پانل

باتوجه‌به تمام مواردی که به آن اشاره کردیم اگر برای ساخت سازه خود به دنبال یک ساندویچ پانل باکیفیت از برندی معتبر هستید ما به شما مرکز پانل را پیشنهاد می‌کنیم. مرکز پانل یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان ساندویچ پانل در ایران است. 

باتوجه‌به قیمت روزافزون مواد اولیه، و استعلام قیمت با کارشناسان مرکز پانل تماس حاصل نمایید تا بر اساس متراژ درخواستی شما، نوع پانل و ضخامت موردنیاز برای شما عزیزان پیش‌فاکتور صادر شود. 22267009-021، 22267008-021

رپرتاژ آگهی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا