آغاز به کار اجلاس بین المللی اتم اکسپو ۲۰۲۲

به گزارش سیناپرس، امروز مجمع بین المللی اتم اکسپوی ۲۰۲۲ (Atomexpo-2022) در شهر  سوچی به میزبانی روسیه افتتاح می شود. در این مجمع ده ها کشور جهان حضور داشته و در مورد نقش انرژی هسته ای در جهان آینده بحث خواهد شد.

مجمع بین‌المللی Atomexpo-2022، رویداد کلیدی صنعت هسته ‌ای جهانی، امروز دوشنبه با حضور کارشناسان برجسته ای از بیش از ۵۰ کشور در پارک علم و هنر  سوچی آغاز به کار خواهد کرد.

یکی از اهداف اصلی این نشست دو روزه با عنوان بهار هسته ای، در قالب جلسات عمومی، میزگردها و سمینارها با حضور شرکت کنندگان علاقه مند از سراسر جهان برگزار می شود تا در مورد نقش انرژی هسته ای در حل مشکلات پیش رو و موارد قرار گرفته در دستور کار جهان هسته ای بحث و گفتگو کنند. در این میان یکی از موضوعات بسیار مهم که مورد بحث و مذاکره قرار خواهد گرفت، سهم فناوری هسته ای در دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل است.

شرکت ‌کنندگان همچنین در مورد استراتژی ‌های اقتصاد سبز و آبی، نقش هوش مصنوعی در انرژی هسته ‌ای، دیجیتالی‌ سازی صنعت در میان چالش‌ های فعلی و طیفی از مسائل مهم دیگر این حوزه بحث خواهند کرد. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، برنامه این انجمن شامل حدود ۴۰ رویداد است.

به گزارش سیناپرس، دولت روسیه و به طور خاص شرکت روس اتم انتظار دارد در حاشیه این مجمع اسناد بین المللی متعددی با بلاروس، بوروندی، زیمبابوه، قرقیزستان، میانمار، نیکاراگوئه و ازبکستان امضا کند. علاوه بر این، شرکت دولتی زوس اتم باید با دولت یاکوتیا، دانشگاه HSE و تعدادی از مراکز و شرکت‌های تحقیقاتی روسیهنیز  قرارداد همکاری منعقد کرده و برنامه ریزی هایی برای همکاری های آینده ارائه دهد.

در خاتمه گفتنی است مجمع بین ‌المللی Atomexpo که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، تا سال ۲۰۱۹ هر ساله برگزار می ‌شد و از این تاریخ به بعد تصمیم به تبدیل آن به رویدادی دوسالانه گرفته شد. با این حال، مجمع ۲۰۲۱ به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا لغو شده و در سال جاری برگذار می شود.  در مجمع قبلی، Atomexpo-2019، بیش از ۴ هزار نفر از ۷۴ کشور حضور داشتند و بیش از ۴۰ قرارداد همکاری امضا شد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا