راه‌اندازی شرکت دانش بنیان دانشگاهی در دانشگاهها

بهزاد سلطانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از طرح ها در شرکت های دانش بنیان حمایت می کنیم، گفت: رساله دکتری یا پایان نامه هایی که قابلیت تبدیل به محصول دارند و می تواند در بازار به فروش برسند را می توانیم مورد حمایت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این پایان نامه یا رساله دکتری باید در یک شرکت دانش بنیان به نتیجه رسیده باشند، اظهار کرد: در صورتی که این پایان‌نامه‌ها منجر به ایجاد شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی شوند، مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می گیرند تا محصول خود را تجاری سازی کنند.

وی با اشاره به روش حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان دانشگاهی گفت: ما حاضریم به عنوان آورده پولی به این شرکت ها وام ارائه دهیم تا در نهایت شاهد ورود محصول به بازار باشیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه قرار است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشنامه ای به تمام دانشگاههای سطح کشور ابلاغ کند تا به دانشگاهها اجازه تشکیل شرکت دانش دانش بنیان داده شود، ادامه داد: البته این آیین نامه به ۱۰ سال گذشته باز می گردد ولی به دلایل اقتصادی، عدم وجود قطعی شرکت های دانش بنیان و نبود صندوق نوآوری وشکوفایی … به مرحله اجرایی نرسید.

سلطانی گفت: طی اطلاع رسانی صندوق به دانشگاهها، تاکنون به ۱۰ استان اعلام کرده ایم و شرایط ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاههای این استانها وجود دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا