تشخیص هویت مشتریان بانک با ضربان نبض

به گزارش ایرنا از شبکه خبری بی بی سی ، در صورت رواج این روش که به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شده، کاربرد رمز عبور، کلمه ورود به سیستم و رمزهای دیگر برای استفاده از خدمات بانکی لزومی نخواهد داشت و به جای آن، به هریک از مشتریان یک مچ بند کوچک داده می شود. این وسیله می تواند مشخصات دقیق 'ضربان نبض' هر فرد را را که خاص اوست شناسایی کند و هویت دارنده این ضربان را تشخیص دهد. فناوری تشخیص هویت از روی نبض دستاورد یک شرکت کانادایی است.در بانک هالیفکس، به مشتریان دستبندی داده می شود که به آن نام 'نایمی' Nymi داده شده است. این دستبند ضربان نبض مشتری را با نمونه ذخیره شده آن مقایسه کرده و پس از تایید هویت فرد، به او اجازه می دهد وارد حساب خود شود.

این فناوری بی شباهت به فناوری مورد استفاده در کارت های بدون تماس contactless نیست که مسافران مترو و اتوبوس در شهرهای انگلیس به کار می برند.در این روش، عبور دادن کارت از روی یک صفحه کوچک یا تماس با این صفحه، نشان می دهد که آیا مشتری قبلا پول لازم برای سفر شهری خود را پرداخته است یا نه. اگر پول کافی در کارت باقی باشد، گیت ورودی مترو به روی دارنده کارت باز می شود یا راننده اتوبوس اجازه سوار شدن را به مشتری می دهد.

فشار دادن تکمه روی دستنبد اطلاعات مربوط به نبض کاربر را از طریق موبایل برای تایید ارسال می کند .شرکت مبتکر روش 'امضای نبضی' معتقد است که استفاده از این روش برای تایید هویت همانند سایر روش های بیومتریک یا تشخیص هویت از روی خصوصیات فیزیولوژیکی افراد، به مراتب امن تر از استفاده از برگه های شناسایی یا اسم رمز و نظیر آن است که به سادگی ممکن است به دست افراد دیگر بیفتد.

به گفته این شرکت، این روش حتی از شیوه تشخیص هویت افراد از روی اثر انگشت امن تر است زیرا نمی توان تپش قلب کسی را از او دزدید یا آن را کپی کرد.مدیر این شرکت گفته است که این روش امکان آن را می هد تا هویت افراد به صورت 'بی سیم' تشخیص داده و تایید شود.کارشناسان گفته اند که این روش می تواند کاربردهای دیگری مانند باز کردن در و روشن کردن اتومبیل داشته باشد.در بانک هالیفکس، مشتری مجهز به دستبند نبض سنج با فشار دادن یک تکمه کوچک روی آن، امکان آن را می دهد تا اطلاعات نبضی او از طریق موبایل با اطلاعاتی که قبلا ذخیره شده مقایسه شود و در صورت انطباق با آن، اجازه ورود به حساب مشتری داده شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا