ثبت اتفاقی تصویر بی نظیر کهکشانی

تا مدت زمانی پیش تر یا به عبارت دقیق، یک نسل قبل از نسل ستاره شناسان فعلی، مشاهده تصاویر کهکشان ها و دریافت عکس هایی با کیفیت و دقت بالا تنها به وسیله تلسکوپ های زمینی مراکز مهم ستاره شناسی و رصدخانه هایی ممکن بود که در مناطقی ویژه مانند قلل کوهستان ها یا صحراها نصب شده بودند. گزینه دیگر پیش روی دانشمندان برای بررسی و ثبت تصاویر سایر کهکشان ها در این دوران ، استفاده از تصاویر تلسکوپ های فضائی مانند تلسکوپ هابل محسوب می شد.

به تازگی یک ستاره شناس آماتور موفق شده است تا تصویری شگفت انگیز و استثنائی از سایر کهکشان ها تهیه کند و روز گذشته این تصویر به صورت رسمی از سوی وبسایت مجله دیسکاوری منتشر شد اما نام این ستاره شناس آماتور و توضیح تصویر گرفته شده در این گزارش کوتاه ارائه نشده و اعلام شد که شرح کامل این کشف و توضیحات آن در شماره پیش روی مجله دیسکاوری به صورت اختصاصی منتشر خواهد شد.

 باید در نظر داشت که تلسکوپ هابل با صرف هزینه ای برابر با یک و نیم میلیارد دلار ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفت. در این زمان ستاره شناسان آماتور و غیر حرفه ای تنها با استفاده از دوربین ها و تلسکوپ های ساده خود قادر به رویت و مشاهده بسیاری از پدیده های نجومی و کهکشان های دیگر نبودند. این موضوع در حال حاضر و با توجه به پیشرفت فناوری های نجومی ، تغییرات زیادی کرده و تلسکوپ های جدیدی که به سادگی هر کسی امکان تهیه آن ها را دارد، به ستاره شناسان آماتور اجازه بررسی و رصد کهکشان های دور دست و ثبت تصاویر بسیار دقیق و واضح از آن ها را می دهد.

به تازگی یک ستاره شناس آماتور موفق شده است تا تصویری شگفت انگیز و استثنائی از سایر کهکشان ها تهیه کند و روز گذشته این تصویر به صورت رسمی از سوی وبسایت مجله دیسکاوری منتشر شد اما نام این ستاره شناس آماتور و توضیح تصویر گرفته شده در این گزارش کوتاه ارائه نشده و اعلام شد که شرح کامل این کشف و توضیحات آن در شماره پیش روی مجله دیسکاوری به صورت اختصاصی منتشر خواهد شد. گفتنی است لنز و دوربین استفاده شده از سوی این ستاره شناس، در حدود 60 هزار دلار قیمت دارد.

منبع: discovermagazine

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا