بیهوده گردی کاربران در فضای مجازی

 افشین طباطبایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این در حالی است که شبکه های اجتماعی یکی ازمنابع انتشاراخبار به شمار می آیند و همچنین منبع خوبی برای ارتباط گیری سریع محسوب می شوند.وی اظهار کرد: بیشتر کاربران درکشوراز فضای گسترده مجازی تنها برای پرکردن اوقات فراغت، وقت گذرانی، تایید شدن و یا بیشتر دیده شدن استفاده می کنند و توجه چندانی به منابع خبری ندارند و حال آنکه از فضای مجازی می توان اخبار روزدنیا را کسب کرد.

وی افزود: کاربران حتی در اوقاتی که در انتظار مترو، اتوبوس و یا هروسیله نقلیه دیگری هستند به جای گفتمان با همشهریان خود و یا مطالعه، وقت خود را به بیهوده گردی و گشتن در شبکه مجازی سپری می کنند.
این پژوهشگر اجتماعی تصریح کرد: نتایج تحقیقات نشان می دهد ضریب استفاده بیهوده کاربران کشورهایی همچون اروپا، ‌روسیه، ‌آمریکا واسترالیا از فضای سایبر بسیار پایین است و آنان از این تکنولوژی به خوبی بهره مند می شوند.
این پژوهشگر دلیل استفاده بیهوده کاربران ازفضاهای مجازی را نبود مدیریت صحیح نهادهای فرهنگی و ناآشنایی کاربران بیان کرد و در ادامه گفت: باید با مدیریت رسانه ای صحیح و کارشناسی شده، مردم را در استفاده از فضاهای سایبری کمک کرد .
طباطبایی تاکید کرد: بدون شک با ورود تکنولوژی نمی توان مقابله کرد ومانع استفاده مردم از فضای سایبری شد اما باید نحوه استفاده صحیح از فضاهای مجازی و شبکه های سایبری آن را به مردم آموزش داد تا افراد با انتخاب آگاهانه خود برای استفاده ازاین فضاها اقدام کنند.
طباطبایی فضای سایبر را مصداق چاقویی قلمداد کرد و چنین توضیح داد:‌این چاقو درجایی جان انسانی را نجات می دهد و درجایی دیگر جان او را می گیرد.بنابراین می توان به این مساله نگاهی خوب و یا نگاهی تخریب کننده داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا