افزایش تولید کنسانتره مس و آهن با بهینه سازی آسترهای جداره آسیا

سیناپرس: احسان ارغوانی، دانشجوی کارشناسی ارشد  رشته مهندسی مواد دانشگاه شهید باهنر کرمان، یکی از مجریان اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا، حفاظت از جداره آسیا در مقابل ضربات وارده، انتقال انرژی تولید شده توسط موتور به بار داخل آسیا، نگهداری و حمل بار خرد کننده تا موقعیت مورد نظر را از جمله وظایف آسترها عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح بهینه سازی معادن مختلف از لحاظ فرایندی و فرآوری معدنی و جدایش فلزات از یکدیگر است؛ تیم تحقیقاتی ما هم اکنون توانسته است با طراحی آسترهای آسیا خود شکن و نیمه خود شکن، میزان تولید و بهره وری کنسانتره معادن مس و آهن را افزایش دهد.

وی به نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: ابتدا آسترهای جدید پس از انجام آزمایش‌های مختلف، با نرم افزارهای خاص کامپیوتری شبیه سازی شده و پس از تحلیل و آنالیز اطلاعات، طراحی، ساخته و نصب می شوند. عملکرد این آسترها مدام توسط تیم تحقیقاتی ما رصد و بازبینی می‌شود.

ارغوانی، کاهش نقطه برخورد گلوله‌های پرتاب شده به دیواره، کاهش میزان برخورد مستقیم گلوله و آسیب به آسترها، افزایش ظرفیت و میزان سایش را از رویکردهای جدید طراحی آستر عنوان کرد و گفت: هم اکنون در بازدید از آسترهای درون آسیا مشکل خاصی مشاهده نشده است. همچنین بر اثر برداشته شدن پروفیل‌های سایشی از آسترها عمر تعویض آنان بیش از دوره‌های قبل شده است.

به گفته وی می توان با اجرای این طرح مشکلات راه اندازی سیستم کنترلی جدید، سر ریز کردن مخزن هیدروسیکلون‌های اولیه، انحراف نوار برگشتی، افزایش مواد برگشتی و کمبود ظرفیت سنگ شکن مخروطی و ملاحظات فلوتاسیونی را برطرف کرد.

وی استفاده از آخرین تکنولوژی روز، کاهش درصد خطا، کاهش قیمت و سود دهی بیشتر، تضمین 15 درصدی افزایش میزان ظرفیت و عمر آستر، افزایش 20 درصدی کیفیت محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی را از جمله مزایای اجرای این طرح برشمرد و اظهار کرد: این طرح هم اکنون با توان متخصصان داخلی‌مان در مجتمع مس سرچشمه و شرکت معدنی و صنعتی گل گوهر اجرایی شده و در نظر داریم در آینده نزدیک این طرح را در تمام کارخانه‌ها ومعادن کشورمان نیز اجرا کنیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا