گزارش ویدیویی از عملکرد روبات سوسک نما

معمولا روبات هایی که با الهام گیری از حیوانات ساخته می شوند دارای عملکردهایی خاص و منحصر به فرد هستند و روبات سوسک نمای دانشگاه کالیفرنیا نیز از این قاعده مستثنی نیست. این روبات ویژه عملا از دو بخش تشکیل شده است که این دو بخش به یکدیگر کمک می کنند تا این روبات بتواند از موانعی صعب العبور (از دیدگاه عملکرد روباتیک) گذر کند.

دو بخش این روبات به کمک ساختار آهن ربایی و مغناطیسی ویژه ای می توانند نیروی کششی و فشاری مناسب برای عبور دادن بخش دیگر روبات از روی موانع را مهیا سازند.

دو بخش این روبات به کمک ساختار آهن ربایی و مغناطیسی ویژه ای می توانند نیروی کششی و فشاری مناسب برای عبور دادن بخش دیگر روبات از روی موانع را مهیا سازند. در این گزارش ویدیویی می توانید مشاهده کنید که چگونه بخش اول این روبات می تواند از یک مانع بلندتر از ارتفاع خود به راحتی بالا رفته و سپس بخش دوم را نیز به دنبال خود بکشاند.

شایان ذکر است که این روبات که کمتر از 4 سانتی متر ارتفاع دارد می تواند از موانع 7 سانتی متری نیز گذر کند. نام این روبات VelociRoACH بوده و طراحان آن دانشمندانی فعال در گروه مهندسی مکانیک دانشگاه کالیفرنیا هستند.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا