ساخت روبات نجات غریق توسط ارتش آمریکا

روبات امیلی یک روبات نجات غریق و قابل کنترل از راه دور است که در حدود 25 پوند (11.33 کیلوگرم) وزن دارد و قادر است با سرعت 22 مایل بر ساعت (35 کیلومتر در ساعت) به حرکت بپردازد. این روبات هیچ دست و پایی ندارد اما تا کنون توانسته است جان بسیاری از افراد از جمله 300 پناهجوی سوری را در ساحل لسبوس (Lesbos) یونان نجات دهد. این دستگاه حاصل همکاری نیروی دریایی ایالات متحده و تونی مولیگان به عنوان مدیر ارشد اجرایی کمپانی روباتیک هیدرونالیکس (Hydronalix) بوده است.

روبات امیلی یک روبات نجات غریق و قابل کنترل از راه دور است که در حدود 25 پوند (11.33 کیلوگرم) وزن دارد و قادر است با سرعت 22 مایل بر ساعت (35 کیلومتر در ساعت) به حرکت بپردازد.

این همکاری در ابتدا در سال 2001 میلادی برای ساخت پهپادی صورت گرفت که بتواند از نهنگ ها تصویر برداری کند اما این پروژه در طی فرایند تکامل خود به ساخت روبات امیلی منجر شد. امیلی دارای یک رادیو دو طرفه است که افراد با استفاده از آن می توانند با افراد نجات داده شده در دریا صحبت کنند.

علاوه بر این دوربین قرار گرفته شده در امیلی می تواند به صورت زنده تصاویری را به نجات دهندگان ارسال کند و همچنین چراغ های موجود بر روی آن دید و تکمیل عملیات نجات در شب را بسیار آسان تر می کند. به علاوه نیز بدنه روبات یاد شده بسیار سخت است و حتی سختی آن از یک قطعه سنگ نیز بیشتر است.

امیلی می تواند به راحتی از هلیکوپترها به پایین پرتاب شده و فرایند نجات را به خوبی انجام دهد. نیروی دریایی هم اکنون آخرین نسخه این روبات را رونمایی کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ارتش آمریکا، این روبات به احتمال زیاد به پهپادهای جنگی افزوده نخواهد شد اما هم اکنون در سراسر دنیا برای فعالیت های نجات غریق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا