بازسازی نخستین روبات بریتانیا

موزه علوم لندن در پروژه جدید خود قصد دارد تا اولین روبات ساخته دست بشر را بازسازی کند. "اریک" عنوان اولین روبات ساخته بشر را از آن خود کرده است در سال 1928 میلادی توسط ویلیام ریچاردز و البرت هربرت رفل که هر دو از جانبازان جنگ جهانی اول محسوب می شوند، ساخته شده است.

بر اساس احتمالات، اریک می تواند تنها در عرض چند ماه ساخته شود و اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، روبات ساخته شده در اکتبر سال میلادی جاری به موزه لندن وارد خواهد شد و دیدن آن برای عموم رایگان خواهد بود

اریک ماشینی بزرگ، زبر و خشن است که پوسته خارجی آن از آلومینیوم ایجاد شده است. این روبات می توانست بنشیند، دست های خود را تکان دهد و موقعیت سر خود را نیز تغییر دهد. حرکات اریک با استفاده از فرمان های صوتی و یا با دستگاه کنترل از راه دور آن به صورت بی سیم کنترل می شد که در آن زمان سرگرمی بسیار بزرگی برای مردم فراهم کرده بود.

هدف اصلی سازندگان این روبات گشودن نمایشگاهی از انجمن مهندسین طراحی در لندن بود اما بعد ها کارکرد این روبات تغییر پیدا کرد و برای ملاقات با افراد مشهور و سیاستمداران به جای جای جهان ارسال شد. با این وجود، اریک مدتی بعد به صورت ناگهانی ناپدید شد و هیچ کس نیز از جای آن با خبر نیست. او ممکن است گم شده ، از بین رفته باشد و یا قطعات آن برای استفاده مجدد اوراق شده باشند.

اکنون موزه علمی لندن قصد دارد تا اریک را با استفاده از عکس ها و مواد بایگانی شده توسط بستگان سازندگان آن از نو بسازد. این مرکز برای تکمیل پروژه یاد شده از گایلز واکر به عنوان متخصص روبات ها دعوت به همکاری کرده است. بر اساس احتمالات، اریک می تواند تنها در عرض چند ماه ساخته شود و اگر همه چیز مطابق با برنامه پیش برود، روبات ساخته شده در اکتبر سال میلادی جاری به موزه لندن وارد خواهد شد و دیدن آن برای عموم رایگان خواهد بود. البته ماجرا به همینجا ختم نخواهد شد و اریک چند ماه بعد به نمایشگاهی بزرگ تر انتقال پیدا می کند و از آنجا نیز راهی سفر به دور دنیا می شود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا