تولید تخته های نسوز در مازندران

علی معتمدزادگان روز سه شنبه به ایرنا گفت : فعالیت چهارساله محققان و پژوهشگران یكی از شركت های دانش بنیان مازندران منتج به دستیابی شیوه تولید این كالای مورد نیاز برای فعالیت كوره های صنعتی شد. 
وی ادامه داد : كوره های صنعتی نفت وگاز برای فعالیت می بایست گرمای تولیدی را حفظ بكنند و عایق های نسوز دراین بخش نقش آفرین هستند . 
رئیس پارك علم و فناوری مازندران ، برد سیلیكاتی عایق و لایه نسوز نگهدارنده گرمای كوره های صنعتی نفت و گاز برشمرد و افزود : آهك و الیاف نسوز مواد اولیه خاص برای تولید این محصول هستند . 
وی با اشاره به اینكه تاكنون امكان ساخت این محصول در كشور وجود نداشت، ادامه داد :كشور برای تامین نیاز هفت تا ده هزار متر مكعبی برد كلسیم سیلیكاتی صنایع نفت وگاز مجبور به خرید و واردات آن از كشورهای دیگر بود . 
به گفته معتمدزادگان با توجه به قیمت 15 میلیون ریالی هر متر مكعب برد كلیسیم سیلیكاتی ، سالانه حدود شش میلیون دلار برای خرید و واردات این قطعه از كشور ارز خارج می شود . 
وی اظهار داشت : در حال حاضر شركت دانش بنیان تولید كننده این محصول قادر به تولید سالانه 800 متر مكعب این محصول است كه این ظرفیت قابل افزایش است . 
رئیس پارك علم وفناوری مازندران گفت كه محصول تولیدی این شركت دانش بنیان با 20 درصد كاهش قیمت به نسبت قیمت كالای وارداتی قابل عرضه در بازار مصرف است . 
برد كلسیم سیلیكاتی مورداستفاده در كوره های صنعتی نفت و گاز در قطعات یك در یك و نیم متر و نیز 90 در 60 سانتی متر استفاده می شود . 
براساس اعلام شركت دانش بنیان مازندران كه به موفقیت تولید برد كلیسم سیلیكاتی دست یافت این مجموعه قادر به تولید این محصول در اندازه های مورد استفاده است .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا