تاریخچه مهاجرت به روایت تصویر

مبحث مهاجرت در دنیای امروزی ما امری ناشناخته نیست ولی به تازگی و به دلیل گفته ها و مجادله های فراوان نامزدهای انتخاباتی ایالات متحده آمریکا به یکی از مباحث داغ این کشور تبدیل شده است. با این حال بنابر نظر محققان، مهاجرت ها همواره یکی از اصلی ترین جنبه های تاریخ ایالات متحده بوده اند.

در طول نیمه اول قرن نوزدهم، بخش اعظمی از مهاجران از بریتانیا و ایرلند به ایالات متحده وارد شده اند؛ اما سپس به ترتیب کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان و روسیه اغاز کننده سیر مهاجرت به سمت ایالات متحده بوده اند

مکس گاکلا به عنوان یکی از کارآفرین ایالات متحده با استفاده از داده های به دست آمده از آمارهای مهاجرت وزارت امنیت داخلی ایالات متحده به ترسیم نقشه مهاجرت این کشور پرداخته است. نقشه یاد شده نشان دهنده مهاجرت کنندگان و مبدا مهاجرت آنها است. هر نقطه کوچک بر روی این نقشه نشان دهنده 10 هزار نفر است.

در طول نیمه اول قرن نوزدهم، بخش اعظمی از مهاجران از بریتانیا و ایرلند به ایالات متحده وارد شده اند؛ اما سپس به ترتیب کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان و روسیه اغاز کننده سیر مهاجرت به سمت ایالات متحده بوده اند. این روند تا سال های اولیه قرن بیستم ادامه داشته است اما این مهاجرت در طول جنگ جهانی دوم متوقف شده است. بعد از این دوره زمانی، سیل مهاجران از آفریقا و سپس آسیا وارد آمریکا شدند.

بنابر نظر گاکلا، بر اساس نقشه یاد شده مهاجرت به ایالات متحده در حدود چند دهه اخیر با افزایش چشمگیری روبرو بوده است اما زمانی که با این داده ها در ارتباط با اندازه جمعیت ایالات متحده نگاه می شود اوضاع اندکی فرق می کند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا