الگوریتم آموزش زبان به کامپیوتر طراحی می شود

زمانیکه شخص با کلمه ای مواجه می شود که معنی آن را نمی داند با مراجعه به فرهنگ لغت قادر به پیدا کردن معنی آن است و به عبارتی دیگر می تواند از این طریق نسبت به کلمات نا آشنا درک داشته باشد اما این کار برای کامپیوترها تا کنون محقق نشده است یعنی اگر شخص به زبان خود کلمه ای را برای رایانه تایپ کند قادر به درک آن نیست و به عبارت دیگر زبان غالب رایانه، انگلیسی است.

از این رو محققین دانشگاه «لیورپول» انگلیس در حال توسعه الگوریتمی هستند که ویژه رایانه است. کار این الگوریتم در واقع شناسایی زبان های دیگر است یعنی با مواجه شدن با کلمه ای نا آشنا قادر است با داشتن الگوریتمی که همچون فرهنگ لغت عمل می کند، کلمات را به زبان های مختلف تشخیص دهد. 

در حقیقت زمانیکه که رایانه با کلمه ای روبرو می شود که معنی آن را نمی داند، شروع به جستجو در فرهنگ لغت خود می کند تا معنی آن را با توجه به متن حدس یا تشخیص دهد.

به گزارش مهر، به گفته محققین دانشگاه «لیورپول» گام نخست در توسعه این الگوریتم، یادگیری دقیق معنی لغت توسط رایانه است.  با توسعه الگوریتم آموزش زبان به رایانه از این پس کامپیوترها قادر به ترجمه دقیق متون خواهند بود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا