پیش بینی و پیشگیری از آسم با توئیتر

بیماری آسم یکی از مهم ترین بیماری های امروزی جهان است و به همین دلیل نیز پزشکان دائما به بررسی شرایط این بیماری دست می زنند. در این میان نشست هایی منظم برای بررسی وضعیت این بیماری برگزار می شود که یکی از مهم ترین موارد آنها به بررسی وضعیت آسم در سال جاری میلادی اختصاص دارد.

هرگاه در یک بازه زمانی یک هفته ای، تعداد توئیت های مربوط به آسم در این شبکه اجتماعی بالا می رود، میزان مراجعه به پزشکان جهت بررسی و معاینه مربوط به آسم نیز به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

در این نشست، دانشمندان به راهکارهای متفاوتی برای مبارزه با این بیماری اشاره کردند ولی یکی از جذاب ترین موارد مورد بررسی برای مبارزه و پیشگیری از آسم، ایجاد آگاهی در شبکه اجتماعی توئیتر بوده است. دانشمندان موفق شده اند تا دریابند که بین توئیت هایی که حاوی اطلاعات مربوط به آسم هستند و میزان آگاهی عمومی نسبت به پیشگیری از این بیماری ارتباطی مستقیم وجود دارد.

بر اساس این تحقیقات مشخص شده است که هرگاه در یک بازه زمانی یک هفته ای، تعداد توئیت های مربوط به آسم در این شبکه اجتماعی بالا می رود، میزان مراجعه به پزشکان جهت بررسی و معاینه مربوط به آسم نیز به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

سرپرست این تیم تحقیقاتی که یولانده امفوندوم پنگتنزه (Yolande Mfondoum Pengetnze) نام دارد در این باره گفت: «هرگاه که آمار توئیت های مربوط به آسم رد طول یک هفته به میزان 20 درصد افزایش می یابد، آمار مراجعه به بیمارستان جهت بررسی علائم آسم نیز به میزان 12 درصد در هفته بعدی افزایش خواهد یافت.» به این ترتیب می توان به اثر بسیار بالای شبکه های اجتماعی در دنیای امروزی پی برد و دریافت که با استفاده درست از این شبکه های اجتماعی می توان کاربران آنها را در مسیری صحیح قرار داد.

منبع: sciencedaily

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا