رشخوار ميزبان گونه در معرض انقراض پليكان خاكستري

به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خراسان رضوي، سعيد توانا گفت: اين پرندگان در حالي در سد شهيد يعقوبي رشتخوار مشاهده شدند كه با آرامش تمام در حال تغذيه از ماهيان سد بودند.
وي افزود: سد شهيد يعقوبي كه بزرگترين زيستگاه آبي اين شهرستان بشمار مي رود همه ساله پذيراي انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي در فصول مختلف است و بر اساس ملاحظات بهداشتي و محيط زيستي همواره تحت پايش دقيق قرار دارد. 
وي در باره پليكان هاي خاكستري اظهار كرد: طول بدن اين پرنده 170 تا 190 سانتيمتر و وزن آن 11 تا 15 كيلو گرم بوده و فاصله بين دو بال آن به حدود 3 متر مي رسد.
توانا گفت: از مشخصات ديگر آن رنگ سفيد اين پرنده، نداشتن كاكل و سياهي زير بالهاست و از ماهي ها و پرندگان كوچك تغذيه مي كند.
براساس سرشماري سال گذشته جمعيت گونه هاي پرنده در اين استان از 10 هزار و 286 قطعه در سال 1391 به 15 هزار و 848 قطعه از 42 گونه افزايش يافته است. 
بيشترين گونه سرشماري شده اردك سرسبز با هفت هزار و 75 قطعه و كمترين گونه سرشماري شده عقاب طلايي و جغد كوچك است كه از هر كدام يك گونه ثبت شده است. 
از ديگر گونه هاي شاخص سرشماري شده مي توان به آنقوت، هوتكا، غاز خاكستري، گيلار، اردك بلوطي، زنگوله بال، هوبره، ترم تاي، اردك سياه كاكل و اردك سرحنايي اشاره كرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا