پارك هاي علم و فناوري نبايد به سرنوشت شهرك هاي صنعتي دچار شوند

 'سيدمحمدعلي افشاني' عصر چهارشنبه در نشست فعالان عرصه علم و فناوري و شركت هاي دانش بنيان استان فارس با وزير علوم، تحقيقات و فناوري در محل پارك علم و فناوري استان افزود: در فرايند توسعه كشور بايد نگاه ها را از چاه هاي نفت و درآمدهاي نفتي برداشته و با تكيه بر توان داخلي، توانمندي و ظرفيت بخش هاي دولتي و خصوصي، زمينه توسعه كشور را فراهم آوريم. 
وي از فعالان شركت هاي دانش بنيان استان خواست كه از سرمايه نيروي انساني متخصص و نوآور كه به تنهايي امكان صنعتي و عملي كردن ايده ها و تحقيقات خود را ندارند، بهره گيرند. 
او با اشاره به جايگاه و اهميت بهره گيري از سرمايه انساني و اجتماعي كشور در تحقق اقتصاد مقاومتي، گفت: شركت هاي دانش بنيان بايد به سطحي از فناوري دست يابند كه قدرت رقابت در عرصه جهاني را داشته باشد و از ابتدا به فكر صادرات محصولات خود باشند. 
افشاني به بحث مهاجرت شماري از نيروهاي متخصص و دانش آموخته به خارج كشور اشاره كرد و افزود: شركت هاي دانش بنيان بايد دانش نخبگان ايراني را در چرخه اقتصاد وارد و فعال كنند. 
وي با يادآوري اهميت تحقيقات و پژوهش هاي دانشگاهي اظهاركرد: انتظار مي رود كه دانشگاه ها قبل از وقوع بحران درباره آن هشدار بدهند نه اين كه وقتي عمق چاه هاي كشاورزي 300 متر شد، بگويند كه محيط زيست از بين رفت. 
مدير پارك علم و فناوري استان فارس نيز در اين نشست با اشاره به فعاليت مراكز رشد كشاورزي، نفت و گاز، مراكز رشد جامع و اقماري در اين مركز، گفت: با توجه به ظرفيت هاي استان در زمينه فناوري اطلاعات، از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تقاضا داريم كه با تاسيس مركز رشد در اين حوزه علمي و فناوري موافقت كند. 
به گزارش ايرنا،'فريد مُر' همچنين به ظرفيت هاي استان فارس در حوزه صنايع دستي و گردشگري اشاره كرد و افزود: امكان ايجاد مراكز رشد در اين حوزه در استان وجود دارد. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا