مركز وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی شد

 محمد حسین ایمانی خوشخو امروز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این كنفرانس افزود: نشست های تخصصی و ارتباطات بین المللی از دیگر وظایف این مركز است.وی ادامه داد: دانشگاه علم و فرهنگ در مسیر رسیدن به دانشگاه كار آفرین اقدامات و برنامه ریزی هایی در دستور كار خود قرا داده تا بتواند به این هدف مهم برسد.

دومین كنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور مسئولان، محققان داخلی و خارجی و صاحب نظران از امروز ( چهارشنبه ) در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به كار كرد.
دبیرعلمی دومین كنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: یكی از تفاوت های عمده این كنفرانس نسبت به سال گذشته، افزایش قابل ملاحظه تعداد مقاله های انگلیسی است كه این موضوع نشان از آن دارد كه چنین كنفرانسی در حوزه بین المللی كنفرانس بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
دكتر محمدجواد كارگر اظهار كرد: سال گذشته در مجموع 120 مقاله به دبیرخانه این كنفرانس ارسال شد كه 100 مقاله به زبان فارسی بود اما امسال 150 مقاله دریافت كرده ایم كه از این تعداد بیش از 90 مقاله به زبان انگلیسی است.

دانشگاه علم و فرهنگ در مسیر رسیدن به دانشگاه كار آفرین اقدامات و برنامه ریزی هایی در دستور كار خود قرا داده تا بتواند به این هدف مهم برسد.

وی گفت: هرچند ما در ابتدای راه قرار داریم اما این كنگره از استقبال خوبی برخوردار بوده و از كشورهای مانند آمریكا، برزیل، آلمان، اوكراین، هند، مالزی، تركیه و انگلیس به دبیرخانه این كنفرانس مقاله ارسال كردند.
كارگر به محورهای این كنفرانس اشاره كرد و افزود: در این كنفرانس به موضوع هایی مانند ارزیابی كیفیت وب، اقتصاد اینترنتی و مدل های كسب و كار، امنیت و حریم خصوصی در وب، بازیابی وب و تحلیل محتوا، تحلیل رفتاری و شخصی سازی، تحلیل محیط های مجازی و شبكه های اجتماعی، تعامل انسان و رایانه، جامعه شناسی و اخلاقیات وب، رایانش وب در كاربردهای همراه، رسانه و ارتباط شناسی وب، سكوها و ابزارهای نرم افزاری وب، سكوهای رایانش توزیعی، انبوه، ابری، وب كاوی و وب معنایی پرداخته می شود.
وی به دایر شدن دبیرخانه دایمی كنفرانس وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ اشاره كرد و گفت: همچنین راه اندازی مركزی به نام وب پژوهی نیز سال گذشته در كنفرانس مطرح شد كه هم اكنون این مركز در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به كار كرده است.
وی هدف اصلی این مركز را تجاری سازی ایده ها و مقاله هایی ارایه شده به كنفرانس با توجه به نیاز جامعه و دستگاه ها و موسسه های علمی كشور دانست.
دبیر علمی دومین كنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت: این مركز در حال توسعه است و می تواند به عنوان یك مركز پژوهشی و كاربردی مطرح شود تا مقاله ها صرفا به روی كاغذ پیاده سازی نشوند. ما در تلاش هستیم تا حداقل 20 درصد از این ایده ها به مرحله تجاری سازی و پیاده سازی برسند.
وی افزود: امروزه با توجه به اینكه وب یك موضوع میان رشته ای است كارهای پراكنده ای در كشور انجام می شود. یكی از اهداف مهم ما با برگزاری این كنفرانس گردآوری افراد دانشگاه های مختلف است كه كارهای پژوهشی مختلفی در این زمینه انجام داده اند.
دومین كنفرانس بین المللی وب پژوهی روز چهارشنبه ( 8 اردیبهشت ) در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز بكار كرد و فردا ( پنجشنبه ) با ارائه مقالات به كار خود پایان می دهد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا