دشوارترین آزمون ناسا برای پهپادها

به پرواز در آوردن یک پهپاد در نگاه اول شاید کار چندان دشواری نباشد اما اگر سعی داشته باشید تا به طور هم زمان کنترل چند پهپاد را به دست بگیرید کار بسیار سختی را پیش رو خواهید داشت و احتمال برخورد آنها با یکدیگر بسیار افزایش خواهد یافت. با این حال، سازمان ناسا و FAA به تازگی توانسته اند تا این کار را با موفقیت به سرانجام برسانند.

آنها به تازگی سخت ترین و پیچیده ترین آزمایش خود را بر روی سیستم مدیریت ترافیک پهپاد ها اعمال کرده و موفق شدند تا به طور همزمان 22 پهپاد را در چندین مسیر هوایی به مدت سه ساعت به پرواز در بیاورند. علاوه بر این، آزمایش کنندگان ده ها فروند از هواپیماهای مجازی دیگر را نیز به این آزمون وارد ساخته اند.

با این حال باید خاطر نشان کرد که این سیستم هنوز در مراحل اولیه تکامل خود به سر می برد پس نباید انتظار داشته باشیم که در آینده ای نزدیک آسمان بالای سرمان را پر از پهپادهای امن ببینیم. تا تکمیل شدن این سیستم ها راه زیادی وجود دارد با این حال به سرانجام رسیدن این آزمایش ها می تواند در جریان اصلی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادهای قوی بسیار موثر عمل کند.

از طرفی این پهپاد ها می توانند در خارج از محیط شهری و در روستاها به خدماتی نظیر آتش نشانی پرداخته و در کمک به انجام امور کشاورزی نیز موفق عمل کنند. علاوه بر این در محیط شهری نیز با نصب این سیستم بر روی پهپاد ها می توان از آنها برای خدماتی نظیر تحویل کالا به درب منزل و کاهش ترافیک زمینی استفاده کرد.

منبع: engadget