ساخت قطعات الكترونیكی از زغال سنگ

به گزارش  ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، جفری گراسمن از محققین موسسه فناوری ماساچوست، شیمی زغال سنگ را به عنوان یك ماده و نه صرفا یك منبع سوخت، بسیار غنی توصیف كرد.وی و همكارانس در بررسی های اولیه خود در زمینه شیمی كاربردی زغال سنگ متوجه شدند كه واریته های فراوری نشده و طبیعی زغال سنگ قابلیت رسانایی الكتریكی زیادی دارند. به بیان دیگر، زغال سنگ از چنان قابلیتی برای كاربردهای متعدد برخوردار است كه می تواند انواع نیازها در زمینه ساخت وسایل الكترونیكی را برآورده كند.

اما سوال مطرح این بود كه بهترین روش برای پردازش این ماده معدنی چیست.
محققان تصمیم گرفتند كه نوارهای نازكی از زغال سنگ بسازند؛ آنها برای این منظور زغال سنگ را با آسیاب به پودر تبدیل كردند، آن را در یك حلال مخلوط كردند و بعد اجازه دادند كه روی یك سطح سخت شود.
به طور سنتی، محققان مواد و شیمیدان های صنعتی زغال سنگ را صرفا به عنوان ماده خامی در نظر می گیرند كه برای استفاده در ساخت مواد شیمیایی و مواد جدید، به سطح اتمی تجزیه می شود.
اما تحقیقات اخیر نشان می دهد كه زغال سنگ ویژگی های ذاتی شیمیایی دارد كه برای مهندسان الكترونیك مفید است.
پژوهشگران با تنظیم دما در سطحی كه زغال سنگ پردازش می شود، متوجه شدند كه می توان ویژگی این ماده را برای اهداف خاص الكترونیكی دستكاری كنند.
قابلیت تنظیم ویژگی های الكترونیكی و بصری زغال سنگ همراه با رسانایی بالا، پایداری حرارتی و استحكام آن، این ماده معدنی را به ماده ای نویدبخش تبدیل كرده است.
محققان تحقیق اخیر خود را در مجله Nano Letters منتشر كرده اند.