از ماسک های تنفسی تا اسپری ها

بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ابتدای سال ۱۳۹۴ بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

۳۸ محصول دسته بندی شده در حوزه بهداشت و سلامت که مبتنی بر فناوری نانو هستند و موفق به اخذ تأییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو شده اند در زیر معرفی شده اند.

ماسک تنفسی فیلتردار

ماسک ساخته شده با نانوالیاف، از چندین لایه تشکیل شده که یکی از لایه‌های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری است. لایه‌ نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است. با توجه به استفاده از نانو الیاف در ماسک‌های تنفسی، کارایی این نوع ماسک‌ها در مقایسه با انواع تجاری آن به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد.

استفاده از الیاف نانومتری نفوذ پذیری ماسک را به مقدار بسیار جزیی کاهش می‌دهد. ماسک‌های اصلاح شده با نانو الیاف با توجه به کیفیت بالایی که دارند برای عموم، پزشکان و افرادی که نسبت به آلودگی محیط زیستی حساسیت بالا دارند، قابل استفاده است.

اسپری آنتی باکتریال نانوکلوئید نقره

نقره، دارای یک تاریخ طولانی و جذاب به عنوان یک ماده ضدباکتریایی است. رفتار ضدمیکروبی نقره و یا ترکیبات آن نسبت مستقیم با ر‌هایش یون زیست فعال Ag و توانایی آن در واکنش با غشاهای سلولی باکتری‌ها و یا قارچ‌ها دارد.

فلز نقره و ترکیبات معدنی آن در حضور آب و یا مایعات بدنی یونیزه می‌شود و می‌تواند با پروتئین‌ها، باقیمانده آمینواسید‌ها، آنیون‌های آزاد و گیرنده‌های روی بدن پستانداران و غشاهای سلول‌های یوکاریوتیک واکنش دهد.

نقره سمیت کمی در بدن انسان از خود بجا می‌گذارد و ریسک حداقلی در موارد مسائل تنفسی، بلعی و پوستی دارد. با این وجود، مداومت تماس با نقره می‌تواند سبب ایجاد مشکلات پوستی، چشمی و غیره شود.

با کاهش ابعاد ذرات نقره (نانوذرات نقره درون کلوئید) نیز، احتمال افزایش ر‌هایش نقره به‌علت افزایش سطح در معرض افزایش می‌یابد. کلوئید نقره شامل نانو ذراتی (ابعاد زیر ۱۰۰ نانومتر) از جنس نقره بوده که درون آب به عنوان محیط پایه پایدار شده است. این کلوئید قهوه‌ای است که در تطابق با کلوئیدهای نقره حاوی نانو ذرات زیر ۱۰۰ نانومتر است.

کرم ضد درد آنتی باکتریال

محصول حاضر، کرم ضد درد حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است. وجود نانوذرات در این کرم سبب افزایش نفوذ کرم در پوست و سبب از بین بردن عفونت‌های زیرپوستی در بیماران رماتیسمی خواهد شد. اثر این محصول در از بین بردن عوامل عفونت‌زا از بدن در آسیب‌های بیماری رماتیسم است.

استینا ۱۴۰

این محصول، دارای نانوذرات فتوکاتالیستی است و با اسپری و پاشش در بستر سالن‌های دارای گازهای مضر، آلاینده و بدبو (آمونیاک، متان، سولفید هیدروژن) را کنترل کرده و در افزایش بازده تولید تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

سیلوسپت ضدعفونی کننده زخم

اسپری ضدعفونی کننده زخم سیلوسپت، محلول مخصوص ضدعفونی کردن زخم است که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم­ های بیماری ­زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد.

سیلوسپت شستشوی وسایل و تجهیزات

سیلوسپت وسایل و تجهیزات بیمارستانی، محلول مخصوص ضدعفونی کردن انواع ابزار جراحی بوده که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم­ های بیماری­ زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد.

دستمال کاغذی جعبه ای آنتی باکتریال

دستمال‌های کاغذی معمولی آلودگی را به خود جذب کرده و خود بعنوان عامل تکثیر این آلودگیها در محیط خواهند بود. برای حذف این آلودگی‌ها از نانو ذرات نقره در این دستمال‌های کاغذی استفاده شده و این دستمال‌ها دارای خاصیت آنتی‌باکتریال هستند.‌

در سال‌های اخیر ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریالی در منسوجات با استفاده از نانو ذرات نقره به طور آزمایشگاهی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفته است. در این موارد حضور نانو ذرات نقره داخل بافت باعث ماندگاری خاصیت آنتی باکتریالی شده است.

محلول گندزدای نانونیپ WD

برخی نانوذرات دارای خواص آنتی­ باکتریال نیز بوده که نسبت سطح به حجم دارای اهمیت مضاعف می شود. اندازه بسیار کوچک نانوذرات باعث می­ شود این مواد نسبت به مواد بالکی از جنس خود، دارای خواص متفاوت و تقویت شده باشند.

در زمینه نانوذرات نقره، این امر به آن­ها اجازه اندرکنش با سایر ذرات و افزایش بازده آنتی­ باکتریالی را می دهد. کلویید نقره سوسپانسیون پایدار نانوذرات نقره فلزی در پایه کلوئیدی است. حضور کلویید نقره در مجاورت ویروس ­ها، قارچ­ ها، باکتری ها یا هر بیمارگر (پاتوژن) تک­ سلولی دیگر، باعث غیرفعال شدن آنزیم سوخت و ساز اکسیژن آن­ها می­ شود.

در عرض چند دقیقه، پاتوژن­ ها از بین رفته و توسط سیستم ایمنی حذف می­ شوند. کلوییدهای نقره شامل عنصر نقره در دو شکل نانوذرات فلزی و یون­ های نقره هستند. در زمینه میزان تأثیر نانوذرات نقره فلزی و نقره یونی، اختلاف نظرهای فراوانی میان محققان وجود دارد.

یون­ های نقره با اینکه خواص آنتی­ باکتریالی خود را در محیط­ های کلردار به سرعت از دست می­ دهند، اما به نظر می ­رسد دارای خاصیت آنتی­ باکتریال آنی باشند. این محصول دارای ۵۰ درصد نقره در شکل کلوییدی و ۵۰ درصد نقره در شکل یونی است، که می ­تواند هر دو خاصیت آنی و ماندگار آنتی­ باکتریالی را ایجاد کند.

سیلوسپت دهانشویه

دهانشویه سیلوسپت، محلول مخصوص ضدعفونی کردن دهان و دندان است که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌های بیماری زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن دهان و لثه‌ها جلوگیری کند.

سیلوسپت مناسب سوختگی

سیلوسپت سوختگی، محلول مخصوص ضدعفونی کردن زخم سوختگی است که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم­ های بیماری­ زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن زخم جلوگیری کند.

نانو سید L۲۰۰۰

کلوئید نقره حاوی یون‌ها و ذرات باردار خیلی کوچک نقره در یک محیط مایع است. هنگامی‌که ذرات، بار الکترواستاتیک هم نام داشته باشند، یکدیگر را دفع کرده و باعث تشکیل سوسپانسیون یکنواختی از ذرات در سرتاسر محیط می‌شود. اگرچه وجود یون‌های نقره در این دسته از محصولات دارای اهمیت است اما یک محلول ۱۰۰ درصدی از یون‌های نقره، کلوئید نقره به شمار نمی‌رود.

نام‌گذاری‌های متعددی برای توصیف کلوئید نقره انجام‌شده است که یکی از آن‌ها «سل نقره» است. گاهی اوقات از کلوئید نقره به‌عنوان نانو نقره نیز یاد می‌شود که شامل ذراتی در محدوده بین ۱ تا ۱۰۰ نانوم‌تر هستند.

کاشی آنتی باکتریال

کاشی ­های سرامیکی دارای پایداری شیمیایی و ظاهری فوق­ العاده ای هستند و به همین دلیل به طورگسترده­ ای در محیط­ های مختلف مانند محیط­ های بیمارستانی و خانگی استفاده می­ شوند. متأسفانه کاشی­ های سرامیکی به خودی خود دارای خاصیت آنتی ­باکتریال نبوده و میکروارگانیسم­ ها به راحتی و به خصوص در محیط­ های مرطوب روی سطح آن تکثیر می ­شوند.

حضور و تکثیر میکروارگانیسم­ ها روی سطح کاشی، سلامت انسان را به خطر می­ اندازد.  ذرات نانو کامپوزیت نقره –تیتانا سازگار با محیط زیست هستند و برای بدن انسان نیز ضرر ندارد.

علاوه بر این، ذرات نانو کامپوزیت نقره – تیتانا دارای خواص آنتی­ باکتریالفوق ­العاده بوده و قادر هستند تا ۶۵۰ نوع باکتری را از بین ببرند. ذرات نانو کامپوزیت نقره – تیتانا می توانند ایمنی نسبت به باکتری­ ها و ویروس ­ها را در انسان­ ها، حیوانات و گیاهان بالا ببرند.

ذراتنقره – تیتانا و یون­ های نقره­ مرتبط با آن که در لعاب کاشی قرار دارند، به دیواره باکتری­ ها و میکروارگانیسم­ ها نفوذ کرده و آن­ها را به لحاظ عملکرد، رشد و بازتولید، غیرفعال می ­کنند. این نانوذرات می­ توانند با لعاب کاشی به­ عنوان افزودنی مخلوط شوند.

نقره کپسوله شده توسط مواد مختلف، دارای پایداری شیمیایی مناسب بوده و یون نقره را در طولانی مدت آزاد می ­کند که باعث می ­شود کاشی از خود خاصیت آنتی­ باکتریال دائمی نشان دهد.

نانو امولسیون پاک کننده شیشه

بهداشت و نظافت محیط کار و زندگی یکی از عوامل اصلی جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌هاست. مواد شوینده لزوما خاصیت میکروب کشی ندارند و برای تکمیل نظافت و موثر بودن آن باید از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده کرد.

سطوح تمیز شده با مایع شیشه شوی خانگی مهرتاش به خاطر داشتن خواص آنتی استاتیک بسیار دیرتر از محصولات مشابه گرد و خاک را جذب می‌کند و ضمناً به خاطر آنکه از مواد بیولوژیک ساخته شده موجب حفاظت از محیط زیست می‌ شود. به دلیل آنکه در فرمولاسیون این محصول الکل وجود ندارد تاثیر مخرب بر روی سطح نمی گذارد و حتی زودتر از محصولات حاوی الکل خشک می شود.

این پاک کننده همچنین برخلاف محصولات مشابه که دارای قدرت اسیدی یا قلیائی است و موجب صدمه زدن به سطوح در اثر مرور زمان می گردند، اسیدی یا قلیائی نبوده و به سطح زیانی نمی رساند.

دستمال توالت آنتی باکتریال

دستمال‌های توالت معمولی آلودگی را به خود جذب کرده و خود بعنوان عامل تکثیر این آلودگیها در محیط خواهند بود. برای حذف این آلودگی‌ها از نانو ذرات نقره در این دستمال‌های توالت استفاده شده است و این دستمال‌ها دارای خاصیت آنتی‌باکتریال هستند.

دستمال حوله آنتی باکتریال

دستمال‌ حوله‌های معمولی آلودگی را به خود جذب کرده و خود بعنوان عامل تکثیر این آلودگیها در محیط خواهند بود. برای حذف این آلودگی‌ها از نانو ذرات نقره در این دستمال‌ حوله‌های استفاده شده است و این دستمال‌ها دارای خاصیت آنتی‌باکتریال هستند. ‌

سیلوسپت ضدعفونی کننده دست

محلول ضدعفونی­ کننده دست سیلوسپت، محلول مخصوص ضدعفونی کردن دست بوده که قادر است طیف وسیعی از میکروارگانیسم های بیماری­ زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد.

سیلوسپت ضد عفونی کننده محل تزریق

سیلوسپت ضدعفونی‌کننده محل تزریق، محلول مخصوص ضدعفونی کردن قبل از تزریق به جای الکل است که می تواند طیف وسیعی از میکروارگانیسم های بیماری زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد و از عفونی شدن محل تزریق جلوگیری کند.

کیسه زباله با خاصیت آنتی باکتریال

در این محصول بوسیله نانو ذرات نقره همراه سیلیکا در بستر پلی اتیلن محصول کیسه زباله با خاصیت آنتی باکتریال تولید می شود. با استفاده از سیلیکا میزان عبورگاز کم شده و میزان دیسپرس و فعالیت آنتی باکتریال نقره افزایش می یابد. با توجه به خاصیت آنتی باکتریال موجود در محصول از ایجاد بوی بد و گسترش الودگی و باکتری جلوگیری می شود.

محلول ضدعفونی کننده سطوح نانو تیپ HD

این محصول به واسطه داشتن میزان بسیار بالای نانو ذرات نقره توانایی از بین بردن سخت‌ترین میکروارگانیسم‌هایی که هر ضدعفونی کننده‌ای قادر به از بین بردن آن نیست را داراست.

کیسه زباله آنتی باکتریال با رایحه گیاهان دارویی

در کشورهای در حال توسعه پسماندهای عفونی و بیمارستانی به یک مشکل مهم بهداشتی و زیست محیطی تبدیل شده و ادامه مدیریت ناصحیح این نوع پسماندها موجب اثرات نامطلوب نظیر آلودگی محیط و تکثیر ناقلین بیماری و انتقال و گسترش بیماری‌های عفونی و سازگاری باکتری‌ها شده است.

مطابق قوانین پسماند و معاهدات بین‌المللی زباله‌های بیمارستانی باید به صورت جداگانه و در کیسه‌های مخصوص قرار گرفته و پس از عادی سازی با استانداردهای خاص در ماشین‌های ویژه حمل و تحت شدیدترین استانداردها امحا شوند.

محصول حاضر کیسه ضد باکتری با رایحه گیاهان دارویی است که مانع ورود هر نوع باکتری به فضای شهری می‌شود. این کیسه زباله با رایحه گیاهان دارویی طراحی شده و با استفاده از فناوری نانو سعی شده است محصولی تولید شود که مانع از شیوع عفونت‌های پسماندهای بیمارستانی به طبیعت شود.

نانو امولسیون پاک کننده چند منظوره

این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلال های آلی است. حلال های آلی که عمدتاً در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولاً استفاده از حلال های آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

محلول ضدعفونی کننده سطوح نانو نیپ LD

حضور کلویید نقره در مجاورت ویروس ‌ها، قارچ‌‌ها، باکتری‌ها و یا هر بیمارگر (پاتوژن) تک‌ سلولی دیگر، باعث غیرفعال شدن آنزیم سوخت و ساز اکسیژن آن‌ها می‌ شود. در عرض چند دقیقه، پاتوژن‌‌ها از بین رفته و توسط سیستم ایمنی حذف می‌ شوند.

کلوییدهای نقره شامل عنصر نقره در دو شکل نانوذرات فلزی و یون‌‌های نقره می‌‌باشند. در زمینه میزان تأثیر نانوذرات نقره فلزی و نقره یونی، اختلاف نظرهای فراوانی میان محققین وجود دارد.

یون‌‌های نقره با اینکه خواص آنتی‌ باکتریالی خود را در محیط‌‌های کلردار به سرعت از دست می‌ دهند، اما به نظر می‌‌رسد دارای خاصیت آنتی‌ باکتریال آنی باشند. این محصول دارای ۵۰ درصد نقره در شکل کلوییدی و ۵۰ درصد نقره در شکل یونی است، که می‌‌تواند هر دو خاصیت آنی و ماندگار آنتی‌باکتریالی را ایجاد کند.

ماسک تنفسی (پاکدم)

ماسک‌های نانویی حاوی نانو الیاف پلیمری بوده که برای جذب ریزگردها و هم‌چنین آلاینده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها در محیط‌های عمومی برای افرادی که نسبت به ریزگردها و آلاینده‌های محیطی حساسیت دارند، قایل استفاده است.

ماسک‌های دارای نانو الیاف قابلیت جذب ذرات گرد و غبار ۲.۵ میکرونی، ذرات اتمسفری بالاتر از ۳ نانومتر به اندازه ۹۶ درصد و هم‌چنین جذب انواع ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری زا دارد.

نانو امولسیون پاک کننده سینک ظرفشویی

این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی است. حلالهای آلی که عمدتاً در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولاً استفاده از حلال های آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلال های آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون پاک کننده چند منظوره

بهداشت و نظافت محیط کار و زندگی یکی از عوامل اصلی جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مسمومیت‌ها است. مواد شوینده لزوما خاصیت میکروب کشی ندارند و برای تکمیل نظافت و موثربودن آن باید از مواد ضدعفونی کننده مناسب استفاده کرد.

محصول ضدمیکروبی حاضر بر خلاف محصولات مشابه پایه الکل نبوده و پایه آب است. همچنین برخلاف محصولات مشابه که دارای قدرت اسیدی یا قلیائی هستند و موجب صدمه زدن به سطوح می شوند، اسیدی یا قلیائی نبوده و به سطح زیانی نمی رساند.

نانو امولسیون شوینده موتورخودرو بدون استفاده از آب

موتور خودرو هم مانند هر چیز دیگری وقتی تمیز باشد بهتر کار می‌کند ولی تمیزکردن موتور مانند شستن سایر قسمت‌های خودرو نیست. همه ما یک موتور تمیز و خشک را دوست داریم و هر از گاهی با آب آن را می‌شوییم، ولی از سوی دیگر یک مشکل وجود دارد.

وسایل نقلیه مدرن دارای قسمت‌های الکترونیکی زیادی مانند واحد کنترل الکترونیکی، جعبه فیوزها، سوئیچ‌ها و تعداد زیادی از اتصالات دیگر هستند که هیچ‌کدام از این اجزاء با آب رابطه خوبی ندارند.

اسپری کردن این اجزاء ظریف الکتریکی با جت H۲O و یا بخار هم به احتمال زیاد نتیجه بدهد ولی با آن هم دو حالت ممکن است، در بهترین حالت، موتور روشن نمی‌شود و در بدترین حالت، پرداخت خسارت‌های زیاد و تعمیرات گران است.

پس شما باید راه دیگری را در پیش بگیرید. پیشرفت خودروها و پیچیدگی مدارات الکترونیکی در آن‌ها، همگی خواستار تغییر روش تمیز کردن موتور و اجزای برقی آن شده است.

این محصول پایه آب است و بوسیله نانو ذرات آلودگی موتورخودرو را تمیز می کند و نیاز به مصرف آب نیز نیست با توجه به خاصیت آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار بر روی موتورخودرو جلوگیری می‌کند.

نانو امولسیون پاک کننده و براق کننده چوب

این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلالهای آلی است. حلالهای آلی که عمدتاً در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولاً استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

نانو امولسیون شوینده بدنه خودرو بدون استفاده از آب

شستشوی اتومبیل، بسته به شرایط آب و هوایی هر شهر، از امور معمول روزانه، هفتگی و حتی ماهانه شهروندان نظیف و پاکیزه است.

هر چند که این روزها بسیاری از افراد بخاطر مشغله و مشکلات شخصی یا شغلی، ترجیح می دهند شستشوی اتومبیل خود را به کارواش بسپارند، اما اگر کمی حوصله به خرج دهید و به شستشوی ماشین مانند یک تفریح و نه جبری عذاب آور بنگرید، مطمئن باشید برایتان به کاری لذت بخش تبدیل می شود.

یکی از ملزومات شستشوی اتومبیل بدون رفتن به کارواش شوینده مناسب است. محصول حاضر یک شوینده بدنه اتومبیل بر پایه آب است که بوسیله نانو ذرات آلودگی بدنه خودرو را تمیز می‌کند و نیاز به مصرف آب نیز ندارد. این محصول با توجه به خاصیت آنتی استاتیک از تجمع گرد و غبار بر روی سطح خودرو جلوگیری می‌کند.

نانو امولسیون پاک کننده انواع شیشه

این محصول بر خلاف دیگر پاک کننده‌ها فاقد حلال های آلی است. حلالهای آلی که عمدتاً در پاک کننده‌ها استفاده می‌شود، اتانول است. معمولاً استفاده از حلالهای آلی همچون اتانول سبب خشکی پوست می‌شود و به غیر از اتانول، دیگر حلالهای آلی همچون متانول سمی بوده و به شدت خطرناک هستند.

کرم مرطوب کننده و بازسازی کننده آنتی باکتریال

محصول حاضر کرم مرطوب‌کننده و بازسازی‌کننده پوست حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است. این کرم به منظور جلوگیری از عفونت زخم‌های مختلف ناشی از آسیبهای پوستی، جراحی، تغییر رنگ موضعی ناشی از آفتاب سوختگی، درماتیت تماسی (Dermatitis) و پسوریازیس (Psoriasis) که عمدتا باعث خارش، زخم و التهاب پوست می‌شود، کاربرد دارد

فیلم سلولزی آنتی باکتریال

محصول حاضر فیلم سلولزی حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است. در این محصول ورقه‌ سلولزی که نوع پلی‌ساکارید طبیعی و جزء مواد زیست سازگار است تولید شده و سپس کلوئید نقره روی آن پاشیده می‌شود.

این محصول می‌تواند برای سوختگی درجه ۲، دبریدمان اتولیتیک (برداشتن بافت‌های آلوده از زخم-های عفونی به کمک پانسمان) و برداشتن بافت‌های نکروز (بافت‌های مرده) مورد استفاده قرار گیرد و در روند ترمیم زخم به علت کنترل عفونت نیز موثر است.

گاز تر آنتی باکتریال

محصول حاضر پانسمان‌تر حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است. فرایند بهبود زخم‌ها توسط عفونت‌های باکتریایی به تاخیر می‌افتد. بنابراین پیشگیری و درمان عفونت بخش مهمی از بهبود زخم است.

در این محصول، روی گاز خشک که برای درمان زخم‌های معمول استفاده می‌شود از نانو ذرات نقره استفاده شده است. استفاده از این گاز به دلیل خاصیت آنتی‌باکتریالی قوی نانوذرات نقره به منظور کنترل عفونت‌ در محل سوختگی و زخم کاربرد دارد.

گاز خشک آنتی باکتریال

محصول حاضر پانسمان خشک حاوی نانوذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است. فرایند بهبود زخم‌ها توسط عفونت‌های باکتریایی به تاخیر می‌افتد. بنابراین پیشگیری و درمان عفونت بخش مهمی از بهبود زخم است.

پارچه ملحفه آنتی باکتریال

این محصول پارچه ملحفه پنبه- پلی‌آمید حاوی نانو ذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانوذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است.

نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد. تخت‌های بیمارستانی محیط بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها به حساب می‌آیند.

از این رو استفاده از ملحفه‌های آنتی باکتریال روشی مناسب در جهت کاهش انتقال باکتری‌ها به افراد بیمار، پرسنل بیمارستانی و ملاقات کنندگان و ایجاد بوی نامطبوع در محیط بیمارستان به شمار می‌آیند.

روبالشی آنتی باکتریال

این محصول پارچه روبالشی پنبه- پلی‌آمید حاوی نانو ذرات نقره با خاصیت آنتی‌باکتریال است که از نخ‌های پلی آمیدی حاوی نانوذرات نقره در بافت آن استفاده شده است. استفاده از نقره در تولید منسوجات، باعث پیشرفت در توسعه مراقبت‌های بهداشتی شده است.

نقره دارای خاصیت آنتی باکتریال است و با توجه به قابلیت بالای نانوذرات نقره در نفوذ، می‌تواند میکرو ارگانیسم‌ها را از بین ببرد. این پارچه‌های ضدباکتری جهت مصارف پزشکی، بهداشتی و به منظور مهار باکتری‌ها عرضه شده‌اند.

تونیک گیاهی آنتی باکتریال

این محصول تونیک گیاهی حاوی نانوذرات نقره بوده که با هدف ایجاد خواص آنتی باکتریال تولید شده است. در پاک کردن سطوح چرم مانند مبلمان نباید از مواد شوینده استفاده کرد، چون این کار باعث تخریب زنجیره پلیمری چرم شده و به مرور زمان ترکیب چرمی را دچار خوردگی و تخریب می کند.

محصول ساخته شده پس از پاک کردن سطوح چوب و چرم در داخل سطح نفوذ کرده و به علت داشتن مواد کاملا طبیعی و گیاهی در کنار ماده آنتی باکتریال، سطح را عاری از باکتری کرده، عمر طبیعی آن را نیز حفظ می کند.

سیلوسپت شستشوی سطوح و زمین

محلول شستشودهنده ضدمیکروبی سطوح و زمین بیمارستانی، محلول مخصوص ضدعفونی کردن مکان­های بهداشتی و مراکز درمانی است که می تواند طیف وسیعی از میکروارگانیسم­ های بیماری­ زا را حداکثر در عرض ۵ دقیقه از میان ببرد.

کیسه پلاستیکی مقاومت بالا حاوی نانو ذرات

یکی از مواد پلاستیکی دارای کاربرد فراوان در زندگی بشر کیسه‌های پلاستیکی است. یکی از مشکلاتی که کارکنان بیمارستانی در مورد کیسه‌های زباله و فروشندگان میوه و تره بار در مورد کیسه‌های میوه عنوان می‌کنند مقاومت کششی بسیار کم کیسه‌های مصرفی است. این کیسه‌ها در مقابل کوچک‌ترین فشاری پاره می‌شوند و وزن کمی را تحمل می‌کنند.

به گزارش مهر، به طور کلی، دوام و استحکام کیسه‌های پلاستیکی از مهم‌ترین عوامل در ساخت آن‌ها است. اغلب کیسه‌های پلاستیکی از پلی‌اتیلن ساخته شده‌اند. این کیسه‌ها در برخی موارد به دلیل استحکام کششی پایین دچار پارگی می‌شوند. از این رو استفاده از نانوذرات جهت بهبود خواص استحکام کششی کیسه‌ها مورد توجه محققان و صنعت‌گران قرار گرفته است.