تقویت و رشد مجدد موها با خشخاش و خرگوشک

رضا دانشی فرد، محقق شرکت دانش بنیان گیاهان دارویی اندیشه سلامت سبلان( از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور اردبیل) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا گفت: این پودر گیاهی از گیاهان مرسوم ایران و کشت شده اردبیل مانند خشخاش، خرگوشک، جو و… تشکیل شده و برخلاف محلول ها و داروهای موجود در داروخانه ها کاملا بی‌عارضه بوده و هیچگونه مواد نگهدارنده شیمیایی نیز به آن اضافه نشده است.

وی افزود: خواص و ویتامین های موجود در این پودر شامل اسیدهای چرب ضروری( اسید استئاریک، اسید بالتیک، اسید الوئیک و اسید لینولئیک)، آمینو اسیدهای ضروری بدن، پروتئین، ویتامین گروه(B1،B2 ،B3 ،B5 ،B6  و B12) و املاح معدنی از جمله آهن، منیزیم، روی، کلسیم، کروم، مس، منگنز، سلنیوم، پتاسیم، سیلیس و گوگرد است.

وی اظهار کرد: املاح و ویتامین ها و پروتئین و اسیدآمینه ها و اسیدهای چرب  این پودردر کنار هم باعث خونرسانی و رسیدن اکسیژن به پیاز مو، ترمیم بافت های آسیب دیده، جلوگیری از خشکی و شکنندگی مو و براقی آن، قدرتمند کردن ریشه و جلوگیری از ریزش آن، حفظ ارتجاعی پوست، بهبود بخشیدن به جریان خون در نواحی سر، استحکام بخشیدن به مو، ضخامت و حجم بخشیدن به مو و رویش مجدد موهای ریخته می شوند.

وی به وجه تمایز این پودر نسبت به نمونه های مشابه شیمیایی موجود در بازار اشاره کرد و گفت: هم اکنون برخی روغن‌هایی که برای تقویت مو روانه بازار شده اند جریان خون رسانی مو به ویژه در ناحیه کف سر را پایین می آورند و باعث می شوند ریشه مو به علت تغذیه نامناسب حالت سستی و ضعیفی پیدا کند. تداوم این امر باعث ریزش مو و نهایتا منجر به طاسی افراد می‌شود.علاوه بر این بسیاری از داروهایی که هم اکنون در داروخانه ها به فروش می روند شیمیایی هستند و تاثیرشان شش ماه پس از مصرف مشخص می شودو در صورت قطع دارو نیز موها بیش از گذشته می ریزد اما تاثیر این پودر گیاهی یک هفته تا یک ماه پس از مصرف کردن مشخص می شود.

وی ادامه داد: هیچ محدودیت سنی برای استفاده از این پودر گیاهی وجود ندارد و تنها افرادی که پیازچه مویشان زنده است می‌توانند از این پودر استفاده کنند.

گزارش: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا