نخستين دكل حفاري ايراني در پارك علم و فناوري خراسان ساخته شد

دكتر سيد حسن علم الهدايي روز سه شنبه در مراسم رونمايي از اين دكل گفت: با طراحي و ساخت اين دكل، ايران در زمينه طراحي و ساخت اين محصول خودكفا شد.
وي با بيان اين كه دكل مزبور با عنوان 'تراولينگ بلاك' توسط شركت مديريت و تداركات ساخت توس ساخته شده است، افزود: اين شركت با توجه به نياز كشور در سال 1389تصميم به ساخت دكل گرفت و در مناقصه برگزار شده بين 16 كشور خارجي برنده شد.
وي اظهار كرد: نقش عمده اين دكل كه قابليت حفاري حدود هفت هزار متر را دارد، كاهش بار روي دكل هاي حفاري است. 
علم الهدايي گفت: قيمت جهاني اين دكل 146هزار دلار است و كشورهاي اصلي توليد كننده آن آمريكا، چين و آلمان هستند.
وي با تشكر از حمايت معاونت علمي نهاد رياست جمهوري از اين پروژه افزود: پارك علم و فناوري خراسان تاكنون كمك هاي بسيار به صنعت نفت و پتروشيمي كرده و در دوران تحريم نيز پروژه هاي بسيار به اجرا درآورده است.
وي با اشاره به همكاري پارك علم و فناوري خراسان با شهرداري مشهد در زمينه پسماند، قطارشهري و چند پروژه ديگر اظهار كرد: شركتهاي زيرپوشش اين پارك علم و فناوري در حوزه انرژي عملكرد قابل ملاحظه اي داشته و انواع پمپ هاي كمپرسور با فشار زياد و شيرآلات خاص حوزه صنعت نفت و گاز را طراحي و توليد كرده اند.
معاون انرژي مركز همكاري هاي علمي و فناوري رياست جمهوري نيز در اين مراسم به اهميت اين دكل ها اشاره كرد و گفت: اين نوع دكل ها براي عمليات حفاري، حياتي بوده و هزينه خريد آن قابل توجه است.
وطن خواه افزود: مركز همكاري هاي علمي و فناوري رياست جمهوري در زمينه توسعه درون زا فناوري در توسعه داخلي، انتقال تكنولوژي، كمك به انتقال دانش فني و بخش هاي ديگر مرتبط با اين زمينه ها فعاليت مي كند.
به گزارش ایرنا , وي اظهار كرد: در بخش معاونت انرژي نيز توان مناسبي براي همكاري با استانها وجود دارد و يكي از اولويت هاي امسال مديريت و پسماند زباله است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا