کد خبر : 33602 سه شنبه 01 فروردین 1396 - 13:26:27
پرندگان-شهری-باهوش-تر-از-هم-نوعان-دیگر-خود-هستند-

تاثیر زندگی در مناطق شلوغ بر تطبیق پذیری و هوش حیوانات

پرندگان شهری باهوش تر از هم نوعان دیگر خود هستند

سیناپرس: زیست شناسان در جدید ترین مطالعات خود دریافتند که پرندگان ساکن مناطق شهری باهوش تر از هم نوعان خود در مناطقی همانند حومه شهر و یا مکان های کم تردد و طبیعت هستند .

محققین در مطالعات خود دریافتند که ادامه حیات در شهر ها نیازمند هوش خاصی برای پرندگان است که این فاکتور در پرندگان ساکن شهرها قابل رویت است .

در همین راستا تیمی متشکل از محققان دانشگاه مک گیل به بررسی دانش محیطی در پرندگان پرداخته و در ادامه از پرندگان حومه باربادوس و هم چنین پرندگان ساکن شهر آزمون هایی به عمل آمد که در پایان مشخص شد پرندگان شهری استفاده بهتری از امکانات حداقلی اطراف خود را داشته و به طور کلی توانایی تطبیق پذیری بهتری نسبت به هم نوعان خود در مناطق دیگر دارند .

انتخاب جزیره باربادوس از سوی پژوهشگران به دلیل توسعه شهری ویژه ای است  که به تازگی در این منطقه صورت گرفته و در مقابل مناطقی با طبیعتی دست نخورده و بکر نیز در این جزیره در دسترس دانشمندان قرار داشت که تقابل این دو فضا به این تحقیقات کمک شایانی کرد .

درادامه این بررسی ها پرندگان شهری آزمون های یادگیری را نیز بسیار بهتر از پرندگان حومه شهر پشت سر گذاشتند و صحت این مدعا را بیش از پیش تایید کردند .

ژان نیکلا اوده ، دانشجوی دکترا زیست شناسی دانشگاه مک گیل در این خصوص اضافه کرد که پرندگان شهری بیش از پرندگان ساکن روستاها و مناطق کم جمعیت تر به مسائل ایمنی و حفاظت از خود در برابر مشکلات محیطی عکس العمل نشان می دهند .

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در مجله اکولوژی رفتاری JORNAL BEHAVIORAL ECOLOGY  منتشر شده و در اختیار پزوهشگران و علاقه مندان به این حوزه قرار دارد.

منبع : UPI