مطالعه علمی ارتباط مثلث برمودا و چاله بزرگ بارتنز

اگر اهل گشت وگذار در وب سایت ها باشید اخیرا متوجه افزایش مطالبی چند در خصوص مقالات و گزارش های جدید در مورد راز مثلث برمودا شده اید . منطقه ای در اقیانوس اطلس که همواره علاقه مندان زیادی با نگرشی ماورائی به جستجوی  دلایل مفقود شدن کشتی ها و هواپیما ها در این محل می پردازند .

برخی از ویژگی های این حفره که به وسیله تصویر برداری های سه بعدی صورت گرفته حاکی از  شکل گیری آن به دلیل وجود فشار گاز متان در این منطقه است . به گفته پژوهشگران ، این فشار گاز از رسوبات عمیق مناطق نفت خیز و از  حدود دویست و شش هزار سال پیش آغاز شده است .

نشریات بریتانیایی به تازگی گزارش هایی از کشف چاله ای بزرگ در دریای بارتنز واقع در قطب شمال داده اند که قطر آن در حدود سه هزار و دویست و هشتاد فوت با عمقی نزدیک به صد وسی و یک  فوت بر آورد شده است . برخی از ویژگی های این حفره که به وسیله تصویر برداری های سه بعدی صورت گرفته حاکی از  شکل گیری آن به دلیل وجود فشار گاز متان در این منطقه است . به گفته پژوهشگران ، این فشار گاز از رسوبات عمیق مناطق نفت خیز و از  حدود دویست و شش هزار سال پیش آغاز شده است .

شایعات موجود در این منطقه با از سر گیری شایعات روزنامه های انگلیسی و به طور خاص نشریه دیلی میل از احتمال مفقود شدن کشتی و هواپیما هایی در این حوزه شکل گرفت و برخی از مفسرین در ادامه اظهار داشتند که این مکان همانند مثلث برمودا شگفت انگیز جلوه می کند . در رد این شایعات می توان از مقاله ای با همین عنوان در مورد چاله هایی از این دست در نقاط دیگر جهان که به دنبال گرم شدن آب اقیانوس و تزریق گاز متان در سطح آب به وجود آمده اشاره کرد که یکی از کامل ترین این مقالات توسط دانشمند روسی ولادیمیر پوتاپوف در سال 2014 میلادی منتشر شده است .

این دانشمند مشهوردرباره این موضوع اظهار داشت : افسانه مثلث برمودا که شهرت خود را از مقاله ای تحت این عنوان در سال 1964 به دست آورد و بعد ها الهام بخش فیلم ها و گزارش هایی از این دست شد ، هیچ گونه دلیل روشنی برای وجود نقاط دیگری با این مشخصات در اقیانوس ها نخواهد بود .

در همین رابطه پژوهشگران نروژی اعلام کردند که مسائل عنوان شده در جراید  تنها  شایعاتی بدون پایه و بنیان علمی است و تاکید کردند که هیچ ارتباط ی  میان مثلث برمودا و دریای بارتنز از لحاظ ساختاری وجود ندارد و در پایان می توان به گفته پروفسور کارین آندریسن از محققین نروژی  استناد کرد که : چیزی که به طور قطع می توان اظهار داشت این است که هر گونه ارتباطی بین این منطقه و مثلث برمودا زاده خیال است و بنیان علمی نخواهد داشت .

منبع : Discovery

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا