رقابت طرح های برتر در جشنواره کسب و کارهای نوپای حوزه صنعت و معدن

 دبیر اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، از برگزاری این رویداد در سه بخش نمایشگاهی، ایده بازار و سخنرانی های تخصصی کارآفرینان برجسته کشور در این حوزه خبر داد.

دکتر علی نیکبخت افزود: سخنرانی های کارآفرینان در روزهای هشتم و نهم اسفندماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه خواهد شد و شرکت در جلسات برای تمام شهروندان امکان پذیر است.
به گفته وی، مراسم افتتاحیه جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن، بعدازظهر دوشنبه 10 اسفندماه با حضور وزیران صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی در محل دائمی نمایشگاه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آمار طرح های ارسالی به دبیرخانه جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن را 70 طرح اعلام کرد و گفت: با وجود قوی بودن تمامی طرح ها، اما به دلیل محدودیت فضای فیزیکی و همچنین زمینه کاری جشنواره، 30 طرح را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کردیم که از 10 تا 12 اسفندماه شاهد نمایش طرح های منتخب خواهیم بود.
وی درباره بخش ایده بازار این جشنواره نیز توضیح داد: از میان طرح های حاضر در نمایشگاه و همچنین ایده هایی که هنوز به مرحله تولید محصول نرسیده اند ولی از قابلیت تجاری سازی برخوردارند، تعداد 10 طرح برای رقابت در ایده بازار جشنواره انتخاب شدند.
به گفته نیکبخت، اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن، 6 برگزیده نهایی خواهد داشت که سه برگزیده در بخش نمایشگاهی و سه ایده برتر، جوایز جشنواره را به خود اختصاص خواهند داد.
وی با بیان این که جشنواره با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و بانک صنعت و معدن تدارک یافته است، به طراحی بسته مالی حمایتی برای تشویق شرکت کنندگان در جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: این بسته حمایتی شامل تامین سرمایه، تامین مالی، فرصت استفاده از لیزینگ، اختصاص فضای کارگاهی و امکانات تولید انبوه و صنعتی برای صاحبان طرح ها خواهد بود.
معاون کارآفرینی مدیریت فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: بانک صنعت و معدن، تامین مالی ایده های برتر را که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، تا سقف 80 درصد سرمایه گذاری مورد نیاز متقبل شده است و حتی در صورتی که این ایده ها موفق به جذب سرمایه گذار نشوند، پس از تایید کارشناسی و نظر مساعد بانک، تسهیلات مالی را به صورت بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن، دریافت خواهند کرد.
وی هدف اصلی از برگزاری جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن را تقویت ارتباط صاحبان ایده و جامعه کارآفرین و سرمایه گذار در این حوزه و همکاری نظام مند صنعت و دانشگاه برشمرد.
این جشنواره در محورهای راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، محیط زیست، انرژی ­های نو، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه کارهای بانکی و بیمه ­ای، برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن و متالورژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، کسب­ و­ کارهای اینترنتی در حوزه IT، نرم افزارهای کاربردی، سیستم های آموزشی نوین، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا