اسکن امواج مغزی برای تعیین تمرکز درسی

یکی از مشکلاتی که استادها و دبیرها با آن دست به گریبان هستند، در اختیار گرفتن توجه کافی دانشجویان در طول مدت زمان تدریس است ولی به صورت رسمی نمی توان به میزان تمرکز مخاطب بر روی تدریس پی برد. حال راهکاری جدید پیش روی این افراد قرار گرفته است زیرا معلم هایی که درباره میزان درگیری دانش آموزان در کلاس های درسشان آگاهی کافی ندارند می توانند به زودی با بررسی چگونگی هماهنگی امواج مغزی آنها با یکدیگر به این مهم پی ببرند.

زمانی که دانش آموزان همگی به طور هماهنگ بر روی یک وظیفه تمرکز می کردند الگو های فعالیت مغزی آنها کاملا مشابه بود؛ اما علاوه بر این محققان دریافتند که زمانی که دانش آموزی بیش از سایرین درگیر همان وظیفه می شود فرکانس امواج مغزی او با سایر گروه هماهنگ تر می شود.

این امر نتیجه تحقیق جدیدی است که محققان در آن با استفاده از هدست های نوار مغزی یا EEG به بررسی فعالیت عصبی 12 دانش آموز دبیرستانی و معلم آنها در طی 11 کلاس مختلف پرداخته اند. ایدو دیویدسکو (Ido Davidesco) از دانشگاه نیویورک به عنوان راهبر این تحقیق در این باره اعلام کرده است که این اولین باری است که از این فناوری برای بررسی چنین گروه بزرگی در خارج از محیط کنترل شده و آرام آزمایشگاه استفاده می شود.

زمانی که دانش آموزان همگی به طور هماهنگ بر روی یک وظیفه تمرکز می کردند الگو های فعالیت مغزی آنها کاملا مشابه بود؛ اما علاوه بر این محققان دریافتند که زمانی که دانش آموزی بیش از سایرین درگیر همان وظیفه می شود فرکانس امواج مغزی او با سایر گروه هماهنگ تر می شود.

به علاوه درگیری در فعالیت هایی که اغلب دانش آموزان به آن علاقه دارند (مانند بحث گروهی) امواج مغزی آنها را هماهنگ تر می سازد.

منبع: sciencemag

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا