یافته جدید دانشمندان کره ای:

نسل جدید نانوسیم های گازی برای ساخت باتری

کد خبر : 29409 سه شنبه 13 بهمن 1394 - 22:00:00

گروهی از دانشمندان از کشور کره جنوبی موفق به تولید نوع خاصی از نانوسیم شده اند که می توانند فرایند کاتالیز خود را با کمک تجزیه گاز انجام بدهند و به این ترتیب به عنوان یک گزینه بسیار مطلوب برای بهبود باتری های لیتیوم یونی مطرح هستند.

گروهی از محققان کره ای موفق به ایجاد روش تولید نانو سیم های جدیدی شده اند که از فرایند رشد خود کاتالیزوری که توسط تجزیه گاز طبیعی انجام می شود استفاده می کند. بر اساس این گروه تحقیقاتی، این روش بسیار ساده، تجدید پذیر و مقرون به صرفه بوده به طوری که باتری های لیتیوم یونی نیز می توانند از آن بهره مند شوند.

این پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که نانوسیم های ژرمانیومی به واسطه کاهش ذرات ژرمانیوم اکسید و رشد خود کاتالیزوری پس از آن در طی فرایند تجزیه گاز طبیعی رشد می کنند و به صورت هم زمان لایه های کربن به طور یکنواخت سطح نانوسیم را پوشش می دهند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از فعالیت های این تیم، در این روش ساده محققان نه تنها توانستند مواد طبقه بندی شده را از فلزات ارزان قیمت در مقیاس بزرگ ترکیب کنند بلکه علاوه بر این به احتمال زیاد بتوان از این روش در تولید فلزات اکسید شده دیگری نیز استفاده کرد. در نتیجه این نانوسیم های لایه بندی شده ثبات شیمیایی و حرارتی و همچنین خواص برجسته الکتروشیمیایی خاصی را از خود نشان دادند.

این تیم در قالب یک بیانیه در باره این یافته جدید گفتند: «این استراتژی ممکن است راه را برای ساخت نانو مواد نیمه هادی و فلزی جدیدی باز کند که با استفاده از واکنش های مصنوعی یک مرحله ای که از طریق یک ماده بی خطر، سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه انجام می شود.»

منبع: eurekalert