برگزاری کنگره علوم سلامت بارداری و فرزندآوری با هدف ترویج باروری سالم

به گزارش پژوهشگاه ابن سینا، جمعیت، توسعه و افزایش فرزندآوری، ترویج زایمان طبیعی و جایگاه ماما در نظام مراقبت مادری از دیگر اهداف و محورهای کنگره سلامت باروری و فرزندآوری است.
اسلامی سازی علوم سلامت باروری و فرزندآوری، آموزش و ترویج باروری سالم و نقش رسانه ها، تکامل ابتدایی دوران کودکی و فرزندپروری و سلامت روان جوانان و زوجین از دیگر مباحثی است که در این کنگره بین المللی بررسی می شود.
مباحث علمی کنگره تولیدمثل نیز در قالب 22 محورِ از جمله اتیولوژی ناباروری در مردان و زنان، غدد تولیدمثل در سلامت و ناباروری، اندومتریوز و ناباروری، گامتوژنز در سلامت و ناباروری، لقاح و کشت جنین، لانه گزینی، سرطان و حفظ باروری برگزار می شود.
ژنتیک و اپی ژنتیک در تولیدمثل، نقش روش های تحریک تخمک گذاری در کیفیت تخمک و جنین، نقش درمان ها و جراحی های مردان در موفقیت ART و تغذیه و عوامل محیطی در تولیدمثل از دیگر محورهای این کنگره است.
همچنین، مباحث اخلاقی و حقوقی تولیدمثل، سلامت جنسی و باروری، انجماد در تولیدمثل، ابعاد جامعه شناختی تولیدمثل، ابعاد روان شناختی تولیدمثل، سلول های بنیادی در تولیدمثل، روش های کمک باروری و انتقال جنین در حیوانات مزرعه ای، انجماد گامت و جنین در حیوانات مزرعه ای، دست ورزی های ژنتیکی در تولیدمثل، توریسم و اقتصاد درمان ناباروری از دیگر محورهای این کنگره به شمار می رود.
فعالان این حوزه می توانند مقالات خود را تا پایان بهمن ماه جاری به دبیرخانه این کنگره ها ارسال کنند.
همچنین همزمان با برگزاری این دو کنگره، دومین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل با مشارکت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور برگزار می شود.
دومین جشنواره برترین های حوزه تولیدمثل با موضوع شناسایی و معرفی برترین های حوزه تولیدمثل در چهار بخش اصلی اساتید و پیشکسوتان، پژوهشگر برتر، مقاله برتر و پایان نامه دانشجویی برتر برگزار می شود.
این جشنواره در هفت محورِ پژوهشیِ بیولوژی سلول های جنسی و جنین، سلول های بنیادی و مهندسی بافت در تولیدمثل، حفظ باروری (انجماد بافت، جنین و سلول های جنسی)، ART و درمان ناباروری، درمان و جراحی های مرتبط با تولیدمثل، تغذیه و عوامل محیطی در تولیدمثل، مباحث اخلاقی و حقوقی در تولیدمثل، مباحث روان شناختی و جامعه شناختی مرتبط با ناباروری برگزار می شود که مقالات در این محورها تا پایان اسفندماه سال جاری پذیرش می شوند.