تولید نوشیدنی آب نیشکر در کشور

مهندس علی شیری، مخترع دستگاه آب گیری نیشکر با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: این دستگاه با هدف ایجاد فرهنگی جدید در تغذیه سلامت کشور به تولید انبوه رسیده است.وی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ مصرف نوشیدنی ها در بین جوانان افزود: با توجه به گسترش روزافزون مصرف نوشیدنی های انرژی زای صنعتی در بین جوانان، نوشیدنی نیشکر به عنوان یک انرژی زای طبیعی می تواند بهترین جایگزین نوشیدنی های صنعتی باشد.

این مخترع همچنین در مقطع کنونی یکی از نیازهای کشور را کارآفرینی خواند و بیان کرد: با توجه به چشم انداز بیست ساله کشور در قطع وابستگی از درآمدهای نفتی و اقتصاد مقاومتی، تنها راه موفقیت کشور گسترش ابداعات و اختراعات نوین و مورد نیاز ایران و جهان است.

شیری، نوشیدنی نیشکر را یکی از نوشیدنی های محبوب بسیاری از مردم آسیا و آمریکای لاتین عنوان کرد و اظهار داشت: در کشورهای آسیای جنوبی و آسیای جنوب شرقی، برزیل، آمریکای لاتین و در تمام مناطق هند، پاکستان، بنگلادش، چین، ویتنام، کلمبیا، اندونزی، زامبیا و برزیل به علت فراوانی نیشکر مردم علاقه زیادی به این نوشیدنی دارند و در اکثر نقاط این کشورها دکه هایی در کنار خیابان ها برای فروش این نوشیدنی مشاهده می‌شود که همراه با طعم های مختلف زنجبیل، لیمو، نعناع، نمک سیاه و …مورد استفاده قرار میگیرد.

وی گفت: مزه آب نیشکر با ذائقه مردم ایران سازگار است که حتی آن را می توان برای شیرین کردن نوشیدنی ها و غذاها و همچنین در پخت و پز استفاده کرد.شیری در رابطه میزان کالری 100 میلی لیتر از نوشیدنی نیشکر گفت: 100 میلی لیتر از نوشیدین نیشکر 36 واحد کالری دارد و یک نوشیدنی مقوی محسوب می شود.

این مخترع در رابطه با تاثیر مصرف نیشکر بر افزایش وزن نیز بیان کرد: بسیاری از مردم تصور می کنند که نوشیدن آب نیشکر باعث افزایش وزن می شود در صورتی که درصد قند موجود در آب نیشکر تنها 13 درصد است و این قند، قند طبیعی است. 80 درصد بقیه شامل آب، مواد معدنی، انواع ویتامین ها و … است و با ایجاد انرژی و سوخت مورد نیاز بدن از طریق گلوکوز موجود در آن موجب احساس سیری شده و همین امر استفاده از آن را برای کاهش وزن توجیه می کند.

دستگاه تولید خانگی نیشکر نیز توسط این مخترع به منظور مصارف خانوادگی آن در دست تولید است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا