پرواز پهپادهای نظامی از روی ناو جنگی

نقش پهپاد ها در دنیای امروزی بسیار پر رنگ تر شده و می توان آنها را در محیط های بسیاری از جمله مزارع کشاورزی، دشت ها و حتی زیر زمین نیز یافت. به همین ترتیب عجیب نیست اگر به زودی شاهد وجود یکی از انواع جدید پهپاد ها بر روی عرشه ناو های هواپیمابر باشیم

اصولا فرود آمدن بر روی عرشه کشتی های کوچک تر از استاندارد ناوبرهای بزرگ برای پهپاد ها دشوار است. با این وجود مهندسان همواره به دنبال ساخت پهپادی بوده اند که بتواند بر روی مناطق تنگ و ناهموار نیز به راحتی فرود آمده یا از این مناطق به پرواز در بیاید.

به تازگی مرکز دارپا (DARPA) از ساخت پهپاد هایی خبر داده است که می تواند به راحتی بر روی کشتی های کوچک مانند ناوچه و ناوشکن ها نصب شده و به گشت گذار بر فراز آب های آزاد بپردازد و اطلاعات تجسسی خود را به این کشتی ها ارسال کند. علاوه بر این کمپانی یاد شده به تازگی فاز سوم کمک های مالی خود به تیم تحقیقاتی کمپانی امنیتی نورت روپ گرومن (یکی از اصلی ترین شرکت های فعال در بخش هواپیمایی) را نیز آغاز کرده است.

لازم به ذکر است که فاز سوم از این تحقیقات در واقع چیزی شبیه به ساخت دو پروانه است که با قرار گرفتن بر روی پهپاد ها عملکرد آنها را مشابه بالگرد خواهد کرد و به این ترتیب پهپاد یاد شده می تواند از روی عرشه کشتی های کوچک به راحتی و مانند  بالاگرد به بالا پرواز کرده و پس از قرار گرفتن در ارتفاع مورد نظر به صورت افقی به حرکت در بیاید.

اصولا فرود آمدن بر روی عرشه کشتی های کوچک تر از استاندارد ناوبرهای بزرگ برای پهپاد ها دشوار است. با این وجود مهندسان همواره به دنبال ساخت پهپادی بوده اند که بتواند بر روی مناطق تنگ و ناهموار نیز به راحتی فرود آمده یا از این مناطق به پرواز در بیاید و همچنین برای مدت بسیار زیادی نیز بتواند به پرواز خود ادامه دهد.

به این ترتیب به نظر می رسد که به لطف مهندسان کمپانی دارپا، رویای استفاده از هواپیماهای کوچک و بدون سرنشین در این گونه از موقعیت های ویژه به حقیقت تبدیل شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا