هدفگذاری برای نیل به جایگاه برتر منطقه ای در حوزه فناوری اطلاعات

ناصر علی سعادت روز شنبه در گفت و گو با ایزنا پیش بینی کرد که در سال آینده شاهد تحولی جدی در جایگاه منطقه ای کشور در حوزه IT خواهیم بود.
وی اظهار کرد: تدوین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع فناوری اطلاعات و فعالیت دور جدید شورای عالی فضای مجازی از جمله مواردی است که جایگاه کشور در منطقه را ارتقا می دهد. 
سعادت با اشاره به این که در رابطه با صنعت IT شاهد اتقاقات خوب داخلی خواهیم بود که این موضوع جایگاه ما را تغییر می دهد، بیان کرد: در همکاری های بین المللی هم موفق به ورود به بازار منطقه ای خواهیم شد. 
وی تصریح کرد که به دلیل تحریم ها و مشکلات کشور از جمله رکود اقتصادی، جایگاه کشور در دو سال اخیر خیلی ترقی نکرده است.

** تحقق حدود 60 درصد موضوعات حوزه فناوری اطلاعات در برنامه پنجم 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در خصوص سطح دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات، اظهارکرد: در برنامه پنجم توسعه اقتصادی توانستیم تا 60 درصد برنامه ها و خواسته های این حوزه را محقق کنیم.
سعادت فناوری اطلاعات را فعال کننده بسیاری از صنایع دانست و افزود: از یک سو، سایر صنایع به صنعت IT وابسته هستند و از طرفی رونق این صنعت وابسته به رونق سایر بخش ها است .
وی به پیش بینی رشد اقتصادی در برنامه ششم نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی شده است که در این برنامه به طور متوسط 8 درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت که عدد بسیار بزرگی است و تحقق آن به عزم جدی و برنامه ریزی مدون و منسجم نیاز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا