مطالعه اسناد سری باقی مانده از جنگ جهانی دوم

پژوهشگری با نام گیلی کار Gilly Carr از دانشگاه کمبریج University of Cambridge در حال بررسی اسناد و مدارک باقی مانده از نیروهای آلمان نازی در جزایر چنل Channel Islands است . این منطقه در سال 1940 میلادی به تصرف ارتش آلمان درآمده و تا سال 1945 میلادی تحت تسلط نازی ها قرار داشت .

مدارک به دست آمده بسیار شگفت انگیز هستند . نوع مقاومت مردم این جزایر بسیار متفاوت است . آن ها سازمان یافته نبودند و گروه های مقاومت غیر مسلح و کوچکی در طول جنگ به صورت نمادین در برابر نیروهای نازی مقاومت می کردند . این آرشیو که هم اکنون در اختیار من قرار دارد را می توان مهمترین مجموعه اسنادی از جنگ جهانی دوم دانشت که طی پنجاه سال گذشته به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفته اند .

گفتنی است بر اساس مدارک و شواهد موجود ، به ازای هر سه فرد بومی در این جزایر ، یک سرباز آلمانی حضور داشت و همچنین استحکامات نظامی بسیار قدرتمند و بزرگی نیز توسط نازی ها در این مناطق تاسیس شده بود . این باستان شناس انگلیسی در سال گذشته بررسی و پزوهش خود را در این منطقه آغاز کرده و از ساکنان بومی درخواست کرد تا اگر اسناد و مدارکی از جنگ جهانی دوم در اختیار دارند ، به وی ارائه داداه تا به روند پژوهش ها کمک شود . پس از مدت اندکی وی یک کیف پر از مدارک ارزشمند از سوی مردم این منطقه دریافت کرد که همگی در سال 1960 میلادی جمع آوری شده بودند .

این پژوهشگر باستان شناس درباره موضوع فوق اعلام کرد : " مدارک به دست آمده بسیار شگفت انگیز هستند . نوع مقاومت مردم این جزایر بسیار متفاوت است . آن ها سازمان یافته نبودند و گروه های مقاومت غیر مسلح و کوچکی در طول جنگ به صورت نمادین در برابر نیروهای نازی مقاومت می کردند . این آرشیو که هم اکنون در اختیار من قرار دارد را می توان مهمترین مجموعه اسنادی از جنگ جهانی دوم دانشت که طی پنجاه سال گذشته به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفته اند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا