درمان سرطان پستان با کمک سیستم ایمنی بدن

مطالعات و بررسی های محققان ایتالیایی نشان می دهد ، روش درمانی که به تازگی شناسایی شده است ، می تواند با استفاده از القاء سیستم ایمنی بدن ، به طور طبیعی به مبارزه با سرطان های پستان و تخمدان بپردازد .

در حال حاضر این موضوع  برای  پژوهشگران مورد اثبات قرار گرفته است  که ایمن درمانی سرطان (Cancer immunotherapy) برای درمان سرطان های پوست (ملانوما) و سرطان ریه ، فعال سازی سیستم دفاعی طبیعی بدن و دوباره تربیت کردن  سیستم ایمنی بدن در مورد نحوه تشخیص سرطان و نابود کردن آن موثر بوده است .

در همین رابطه پیرفرانکو کونته (Pierfranco Conte) از موسسه غده شناسی ونتو (Veneto Oncology Institute) به همراه تیم پژوهشی خود ، چهارصد بیمار  داوطلب را مورد مطالعه و بررسی قرار داد . کونته در رابطه با روش درمانی فوق الذکر و اهمیت  ایمن درمانی (Immunotherapy) می گوید : « به نظر می رسد که ایمن درمانی به ویژه در مبارزه با تهاجمی ترین انواع سرطان های  پستان موثر باشد . »

لازم به توضیح است که  تکنیک مورد استفاده قرار گرفته شده در داروهای جدید به گونه ای است که مانع فرار سلول های سرطانی از کنترل و نظارت سیستم دفاعی بدن شده و به این ترتیب غدد سرطانی تحت کنترل سیستم دفاعی بدن انسان قرار گرفته و مهار می شوند .

گفتنی است این داروها از فعالیت آنزیم هائی که سلول های سرطانی از آن ها جهت ترمیم خود استفاده می کنند ، ممانعت به عمل آورده و به این ترتیب از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می شود .

یکی از مهم ترین کشفیات این مطالعات و بررسی ها ، اثر طولانی مدت این رویکرد جدید است .  کونته با افزودن این مساله که این روش های درمانی جدید احتمالا به زنان کمک می کند تا پس از طی کردن دوره درمانی و بهبودی از سرطان ، باروری خود را حفظ کنند ، می گوید : « سیستم ایمنی بدن قادر به کنترل تومور در طولانی مدت می شود . در نتیجه در نهایت می توان از بهبودی کامل صحبت کرد . »