کشف مقبره 2 هزار و 500 ساله در مصر

باستان شناسان در پژوهش ها و کاووش های جدید خود در شهر اقصر در کشور مصر موفق به کشف مجموعه ای آرامگاهی با قدمت 2 هزار و 500 سال شدند . این آرامگاه به شخصی به نام پادی باستت Padibastet وزیر مصر علیا در سلسله بیست و ششم فراعنه مصر تعلق داشته که در کنار آرامگاه یکی از شخصیت های سیاسی و مذهبی مشهور این کشور به نام کاراباسکن Karabasken قرار داشت . کاراباسکن حاکم شهر تبس Thebes و چهارمین کاهن خدای آمون در سلسله بیست و پنجم مصر محسوب می شود .

این آراگاه دارای نقوش هنری بسیار زیاد و سازه های معماری ارزشمندی است که عمدتا به پادی باستت تعلق دارند . این مجموعه آرامگاهی توسط اعضای تیم پروژه حفاظتی و مرمتی اساسیف جنوبی South Assassif Conservation Project مورد مطالعه قرار گرفته و طی این عملیات ، مجموعه مقابر فوق حفاری شده و مورد مرمت و پاکسازی قرار گرفت .

در همین زمینه النا پیسچیکوفا Elena Pischikova مدیر تیم تحقیقاتی فوق الذکر در گفتگو با خبرنگار اهرام آنلاین Ahram Online اعلام کرد : " ما در این مورد تحقیقاتی انجام داده بودیم و می دانستیم جسد پادی باستت احتمالا در یک ستون داخل دربار یا در یک اتاق و مجموعه مجزا در نزدیکی مقبره کاراباسکن دفن شده است . " 

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا