سرماخوردگی های خانوادگی اومیکرون است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: یکی از علائم ابتلا به ویروس اومیکرون سرماخوردگی است که منجر به بستری افراد نمی شود و بنابراین باید بیش از پیش حواسمان به این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون در سه مرحله بیش از ۲ میلیون و ۷۱۲ هزار دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است، گفت: از این میزان یک میلیون و ۳۱۸ هزار دُز مربوط به مرحله اول، یک میلیون و ۱۲۸ هزار دُز مربوط به مرحله دوم و ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ دُز مربوط به مرحله سوم یا «دُز یادآور» است.

سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: از مجموع افراد ۱۲ تا ۱۸ سال این استان ۹۳ درصد نوبت اول و ۷۷.۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کردند همچنین ۹۴ درصد افراد بالای ۶۰ سال تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند.

وی  ادامه داد: ۵۱ مرکز واکسیناسیون به همراه ۱۵ مرکز تجمیعی و یک واحد سیار کار تزریق واکسن را در این استان عهده دارند هستند و هم اینک ۲۵۰ هزار دُز واکسن ذخیره در این استان وجود دارد.

دکتر مجذوبی درباره رنگ بندی کرونایی استان همدان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان تویسرکان هفته گذشته از آبی به رنگ زرد تغییر یافته بود که از اواسط هفته گذشته وضعیت آن دوباره آبی شده و هم اینک همه ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی  افزود: مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۱۷۶ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۰ هزار و ۱۷۲ نفر در این استان رسیده است و شیوع ویروس کرونا موجب جان باختن سه هزار و ۱۶۵ نفر در این مدت زمان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا