از ظرفیت گردشگری های علمی استفاده شود

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر افشین افضلی با بیان اینکه گردشگری های علمی امروز هدفمند شده اند، تصریح کرد: گردشگری بوم شناختی و گردشگری پزشکی از جمله گردشگری های هدفمند محسوب می شوند که باید از این فرصت ها بهره مند شد چرا که  به اقتصاد و توسعه علمی و زمینه سازی برای مرجعیت علمی کمک کننده ست.
وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس های علمی، سمینارهای بین المللی، کارگاه های علمی و تورهای علمی به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود، افزود: متاسفانه از این ظرفیت ها استفاده نمی کنیم و تمامی این مباحث زمینه دفع نخبگان را فراهم می کند.
دکتر فضلی با تاکید بر برندسازی علمی گفت:  در داخل کشور ظرفیت های بسیار خوبی و دانشگاه های بسیار خوب و مطرحی داریم که می توانیم پردیس بین المللی داشته باشیم و دفتر نمایندگی هریک از این برندهای علمی را ایجاد کنیم چرا که این برند سازی ها به توسعه علمی و اقتصاد کشور کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: بازار یابی علمی و بازار سازی علمی به اقتصاد و رشد علم جامعه کمک می کند و به این ترتیب اگر در ین خصوص سرمایه گذاری کنیم زمینه بازگشت نخبگان فراهم می شود  و شرایط نگهداری نخبگان نیز فراهم می شود.
وی گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد مهاجرت نخبگان و دفع نخبگاه هستیم در حالیکه با ارائه راهکارها و فراهم شدن شرایط برای آنها می توان به جذب آنها پرداخت.

گزارش: نفیسه پاکیزه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا