منطقه گردشگری قلی آباد را دریابید

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، ابوالقاسم علی وردی  با اشاره به اهمیت حفظ وحراست ازمنابع طبیعی گفت:منطقه گردشگری قلی‌آباد یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردمان شهرستان کبودراهنگ به شمار می‌رود که متأسفانه گاهی مورد بی‌مهری گردشگران قرار می‌گیرد و طی 2 سال گذشته چندین بار طعمه حریق شده است.

وی افزود:با توجه به اینکه در دامنه شرفی کوه قلی‌آباد شهرستان کبودراهنگ روستایی به نام قلی‌آباد نیز وجود دارد و حدود 16 خانوار در این روستا زندگی می‌کنند. آتش گرفتن جنگل‌کاری و مراتع می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیر برای ساکنان این روستا به بار بیاورد بنابراین کسانی که از طبیعت این منطقه استفاده می‌کنند باید با طبیعت مهربان‌تر باشند و آسیبی به آن وارد نکنند.

رئیس منابع طبیعی کبودراهنگ تصریح کرد: در منطقه گردشگری قلی‌آباد جاذبه‌های بسیار زیبایی نهفته است که هر انسانی از مشاهده طبیعت سرسبز و جنگل‌کاری و مراتع و… این منطقه لذت می‌برد و با دیدن گل‌های زیبای طبیعی و رنگارنگ که از دل خاک بیرون زده‌اند و به عظمت و خلقت خدا پی می‌برد.

علی وردی اظهار کرد: در پوشش گیاهی این منطقه گیاهان و درختچه‌های گوناگونی از جمله بادام وجود دارد و گونه های چون آویشن، پیچک وحشی، گل شب‌بو، رز وحشی، نیلوفر آبی، قارچ کوهی و… است که برخی از گردشگران از آن به عنوان داروهای گیاهی بهره می‌برند.

وی وجود چشمه آب معدنی را از دیگر مزیت‌های این منطقه کوهستانی عنوان کرد وگفت با جنگل‌کاری وتوسعه فضای سبز بیشتر می‌توان این منطقه را به یک منطقه گردشگری بکرو بی نظیر در منطقه تبدیل کرد.

رئیس منابع طبیعی کبودراهنگ افزود: ما باید به سمتی پیش برویم که بتوانیم زمین و طبیعت را حفظ کنیم و برای آیندگان نگهداریم نه اینکه با بی‌توجهی موجب آتش‌سوزی در طبیعت باشیم  وفرزندانمان را از این نعمات الهی محروم کنیم.

وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر چندین مورد آتش‌سوزی اتفاق افتاده و خسارت‌های فراوانی برای طبیعت این منطقه وارد شده است و این در حالی که سنگ نوشته‌های در خصوص خطر آتش‌سوزی هم برای اطلاع مردم در این منطقه قرار داده شد ولی متأسفانه باز هم برخی از گردشگران به این مسئله بی‌تفاوت هستند.

علی وردی افزود: با توجه به اینکه قلی‌آباد تنها منطقه گردشگری بخش مرکزی شهرستان کبودراهنگ است از تمامی افرادی که این منطقه را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب می‌کنند تقاضا داریم در صورت امکان آتش روشن نکنند و اگر ناچارند که آتشی روشن کنند حتماً از خاموش شدن آتش مطمئن شوند تا آتش‌سوزی به بار نیاید.

وی ادامه داد: 15 تیرماه امسال نیز بار دیگر شاهد آتش‌سوزی توسط گردشگران در قلی‌آباد بودیم که با کمک مردم و یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان این آتش مهار شد و خوشبختانه خسارت جدی به مراتع این منطقه وارد نشد.

وی خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر بیش از 200 هکتار جنگل‌کاری در قلی‌آباد داشتیم که امیدواریم مردم همیار منابع طبیعی باشند و این منابع ملی و ارزشمند را حفظ کنند.

وی همچنین افزود: یکی از اهالی روستاهای قلی‌آباد در 120 هکتار از جنگل‌کاری طرح آتش‌بر (شخم حفاظتی) را به صورت جهادی و داوطلبانه انجام داده که ایجاد آتش بر یکی از اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ در پایان گفت: برای صیانت از منابع طبیعی از همه توان و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

گزارش: سحر فرامرزدوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا