تعریف طول یک ثانیه توسط ساعت‌های نوری اتمی

به گزارش سینا پرس فارس، تعریف ثانیه، اساسی ترین واحد زمان در سیستم اندازه گیری کنونی ما، بیش از 70 سال است که به روز نشده است، اما در حدود یک دهه آینده، این ممکن است تغییر کند: ساعت‌های نوری اتمی فوق‌العاده دقیق که به نور مرئی متکی هستند، در مسیر تعیین تعریف جدیدی از ثانیه هستند.

این نسخه‌های جدیدتر ساعت اتمی، حداقل در تئوری، بسیار دقیق‌تر از ساعت سزیمی با استاندارد طلایی هستند که یک ثانیه را بر اساس نوسان اتم‌های سزیم هنگام قرار گرفتن در معرض امواج مایکروویو اندازه‌گیری می‌کند.

جفری شرمن، محقق مؤسسه ملی استاندارد و فناوری در بخش زمان و فرکانس در بولدر، می‌گوید: «می‌توانید آن را معادل داشتن یک خط‌کش با علامت‌های تیک در هر میلی‌متر در نظر بگیرید، برخلاف چوبی که اندازه آن فقط یک متر است». کلرادو، به Live Science گفت.

واحد اندازه گیری بنیادی

دومین استاندارد کنونی بر اساس آزمایشی در سال 1957 با ایزوتوپ یا گونه ای از سزیم است. وقتی اتم‌های سزیم با طول موج خاصی از انرژی مایکروویو پالس می‌شوند، در بیشترین حالت «تحریک» قرار می‌گیرند و بیشترین تعداد ممکن فوتون یا واحد نور را آزاد می‌کنند.

این طول موج که فرکانس تشدید طبیعی سزیم نامیده می‌شود، باعث می‌شود اتم‌های سزیم 9192631770 بار در هر ثانیه تیک بزنند. به گفته The New، تعریف اولیه ثانیه در سال 1957 به طول یک روز مرتبط بود – و به نوبه خود با چیزهای متغیری مانند چرخش زمین و موقعیت سایر اجرام آسمانی در آن زمان مرتبط بود. یورک تایمز.

در مقابل، ساعت‌های اتمی نوری نوسان اتم‌هایی را اندازه‌گیری می‌کنند که با پالس نور در محدوده مرئی طیف الکترومغناطیسی، بسیار سریع‌تر از اتم‌های سزیم «تیک» می‌کنند. از آنجایی که آنها می توانند خیلی سریعتر تیک بزنند، در تئوری می توانند ثانیه ای را با وضوح بسیار بهتر تعریف کنند.

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع: livescience

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا