نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در اشتغال زایی

به گزارش سینا پرس فارس، محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان  با اشاره به اینکه نباید تنها به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان دل خوش کنیم، گفت: انجام کار اصلی، ریشه‌دار و ماندگار مهم است که نتیجه‌بخش باشد و به کارآفرینی منجر شود. 

ایمانیه در ادامه افزود: آموزش دانش بنیان کار کردن که احتیاج به برگزاری دوره‌های آموزشی و تولید محتوای مشخص دارد در حال پیگیری بوده و مرکز رسیدگی به مشکلات این واحدها باید به صورت اختصاصی به‌عنوان پناهگاهی برای مراجعه و رفع و رجوع مشکلات ایجاد شود. 

وی در خصوص مشکلات بانکی شرکت های دانش بنیان افزود، مشکلات بانکی هم با نگاه‌های جدیدی که در کشور حاکم است ساماندهی بهتری می‌شود و در ادامه به لزوم ارتباط صنعت با دانشگاه تأکید کرد و گفت: دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه، کشاورزی و دانشگاه، خدمات و دانشگاه و گردشگری و دانشگاه را فعال خواهیم کرد.

او از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان فارس خواستار ارائه بسته‌ای شد که بتواند راهکارهای ارائه خدمات به این شرکت‌ها را بر اساس قوانین و تبصره‌های موجود مشخص کند و مهلت ارایه بسته  رایک هفته و تا آخر فروردین ماه اعلام کرد.

استاندار فارس نسبت به اختصاص فضای فیزیکی به پارک علم و فناوری فارس برای افزایش فضا به صورت متصل یا منفصل قول مساعد داد و افزود: مشکل فضای فیزیکی پارک را حل خواهیم کرد اما همه چیز با افزایش فضا حل نمی‌شود؛ بلکه باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار خطرپذیر هم اقدام کنیم. 

ایمانیه شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: طرحی که توسط شرکت ها ارایه میشود باید آنقدر قوی و محکم باشد که شما را معطل اخذ تسهیلات نکند؛ بلکه سرمایه‌گذاران را به سمت شما بکشاند و در ادامه سخنان خود افزود: در این راستا، نیاز است که سرمایه‌داران و سرمایه گذاران را توجیه کنیم تا در این مسیر گام بردارند. 

این مقام ارش دولتی در فارس، با بیان اینکه در نظر داریم جلسات مستمر برای تبادل نظر‌های علمی با شرکت‌های دانش بنیان برگزار کنیم، افزود: با توجه به شعار سال درصدد هستیم جلسات مستمری را با شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار کنیم. در حال حاضر شرکت‌های دانش‌بنیان را به منظور حل مشکلاتشان به سه گروه تقسیم کرده‌ایم.

گروه اول شرکت‌های دانش بنیانی هستند که در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند، اما با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و گروه دوم شرکت‌هایی هستند که چندین سال فعالیت داشتند، اما با مشکلاتی روبه رو شدند و در نهایت مجبور به تعطیلی شدند. گروه سوم هم گروهی هستند که تلاش کردند شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند، اما به دلیل بروکراسی‌های اداری و موانعی که بر سر راهشان قرار گرفته موفق به راه‌اندازی شرکت نشدند.

ایمانیه در پایان امید را لازمه پیشرفت در این مسیر دشوار دانست و ادامه داد: قطعا هیچ مسلمانی نباید ناامید باشد؛ بنابراین با انگیزه و پُرامید تذکرها را بدهید و راهنمایی کنید تا ما نیز مسیر را برای پیشرفت شما هموار کنیم.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا