دستورالعمل امنیت سایبری برای صنعت ساخت‌وساز توسط NCSC

به گزارش سینا پرس فارس، این سند امنیت سایبری برای مشاغل ساختمانی، توصیه‌های عملی و متناسب با شرکت‌های ساختمانی را برای محافظت از کسب‌وکارها و پروژه‌های ساختمانی خود در برابر مهاجمان سایبری ارائه می‌کند. این راهنما متداول‌ترین چهره‌های ساخت بردارهای حمله، ازجمله حملات فیشینگ، باج افزار و زنجیره تأمین را شرح می‌دهد.

این نشریه که با مؤسسه منشور ساختمان (CIOB) راه‌اندازی شده است، به تمام جنبه‌های ساخت‌وساز، از طراحی تا تحویل، نگاه می‌کند. این توصیه‌ها حوزه‌هایی مانند شیوه‌های رمز عبور قوی، پشتیبان‌گیری از دستگاه‌ها، اجتناب از حملات فیشینگ، همکاری با شرکا و تأمین‌کنندگان و پاسخ به حادثه را پوشش می‌دهند.

NCSC به کسب‌وکارها در این بخش توصیه کرد که این اقدامات امنیت سایبری به‌اندازه پوشیدن کلاه سخت در محل کار کارگری ضروری است اما کمتر به چشم می‌آید.

این راهنمایی‌ها در بحبوحه افزایش تهدیدات سایبری که بخش ساخت‌وساز را هدف قرار می‌دهد، ضروری است، زیرا به دلیل داده‌های حساسی که در اختیار دارند و پرداخت‌های باارزش بالایی که پردازش می‌کنند، به‌عنوان اهداف پرسود تلقی می‌شوند. همچنین این سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای به فناوری‌های دیجیتال مانند بسته‌های مدل‌سازی سه‌بعدی، تجهیزات GPS و نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار متکی می‌شوند.

این رهنمود عمدتاً برای شرکت‌های کوچک و متوسط است که اکثریت صنعت ساختمان انگلیس را تشکیل می‌دهند. در اوایل سال جاری، یک مطالعه نشان داد که بیش از نیمی (51٪) از مشاغل SME و کارگران خود اشتغال در انگلیس نقض امنیت سایبری را تجربه کرده‌اند.

ازآنجایی‌که شرکت‌های ساختمانی روش‌های دیجیتالی بیشتری را برای کار در پیش می‌گیرند، ضروری است که تدابیر حفاظتی را برای ایمن ماندن در فضای آنلاین به همان روشی که کلاه سختی بر سر می‌گذارند را به‌کارگیرند

به همین دلیل است که ما راهنمای جدید امنیت سایبری برای مشاغل ساختمانی را راه‌اندازی کرده‌ایم تا به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در مورد نحوه ایمن نگه‌داشتن پروژه‌ها، داده‌ها و دستگاه‌های خود توصیه کنیم.

با پیروی از مراحل توصیه‌شده، کسب‌وکارها می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی شانس خود را برای قربانی شدن در معرض یک حمله سایبری کاهش دهند و پایه‌های قوی برای انعطاف‌پذیری کلی خود بسازند.

پیامدهای امنیت سایبری ضعیف را نباید دست‌کم گرفت. آن‌ها می‌توانند تأثیر مخربی بر حاشیه‌های مالی، برنامه ساخت‌وساز، شهرت تجاری، روابط زنجیره تأمین، خود دارایی ساخته‌شده و بدتر از همه، سلامت و رفاه مردم داشته باشند. به‌این‌ترتیب، مدیریت داده‌ها و کانال‌های ارتباطی دیجیتال مهم‌تر از همیشه هستند.

این راهنما فرصتی به‌موقع برای تمرکز بر خطرات ارائه‌شده توسط جرائم سایبری فراهم می‌کند، چیزی که مدتی است توسط CIOB برجسته شده است. اکنون مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) و مرکز حفاظت از زیرساخت‌های ملی (CPNI) برای تولید یک منبع ارزشمند دیگر همکاری می‌کنند.

منبع: فتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا