نگران سرطان پروستات هستید؟ به یوتیوب و تیک تاک اعتماد نکنید!

به گزارش سیناپرس، نتایج یک تجزیه و تحلیل جدید نشان می دهد که 50 ویدیوی برتری که هنگام جستجوی عبارت «غربالگری سرطان پروستات» در پلتفرم های اشتراک ویدیوی یوتیوب و تیک تاک جمع‌آوری شده‌ و به مخاطب پیشنهاد می شوند، اطلاعات با کیفیتی را برای سلامت مصرف‌کننده در این خصوص ارائه نمی‌دهد.

همچنین بر اساس این تحقیق که توسط پژوهشگرانی از کالج پزشکی آلبرت اینشتین واقع در نیویورک انجام شده است، کمبود قابل توجهی در میزان تنوع ارائه شده در این محتواهای ویدیویی وجود دارد. برای مثال مردان سیاه‌پوست و اسپانیایی‌تبار در هر دو پلتفرم کمتر حضور داشتند و گروه‌های نژادی پرخطر در اکثر ویدیوها مورد بحث قرار نمی‌گیرند.

طبق نتایج این پژوهش، ویدیوهای تیک تاک و یوتیوب به ترتیب حدود 5400 و 19 بار در ماه بازدید داشتند. اما حضور افراد سیاه پوست، در یوتیوب 10 و در تیک تاک 20 درصد بود. به گزارش سیناپرس، همچنین افراد اسپانیایی تبار نیز تنها در 12 درصد از ویدیوهای تیک تاک و 6 درصد از ویدیوهای یوتیوب حاضر بودند.

مطابقت این یافته ها با دستورالعمل‌های غربالگری ملی نشان داد: 98 درصد از ویدیوهای یوتیوب و 100 درصد ویدیوهای تیک تاک از اطلاعات دارای کیفیت پایین تا متوسطی برای مشاهده کنندگان برخوردار بودند و همچنین هر دو پلتفرم، دارای حجم بالایی از اطلاعات نادرست در خصوص غربالگری سرطان پروستات بودند.

به گفته مجریان این پژوهش، رسانه های اجتماعی، امروزه توسط اکثر افراد در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و محتوا و دامنه آن ها به طور روزافزونی در حال گسترش است.

آن ها می افزایند: بدون تردید، برخی از منابعی که در این باره و در خصوص سلامت فرد در رسانه‌های اجتماعی وجود دارند، مفید و معتبر هستند، اما مردم به طور کلی باید در خصوص ویدیوهایی که توصیه‌های پزشکی ارائه می‌دهند، تفسیرهای محتاطانه ای داشته باشند، زیرا بسیاری از آن ها حاوی اطلاعات قابل اعتماد و دارای کیفیت بالایی نیستند.

به گزارش سیناپرس، این یافته های پژوهشی جالب که در نشریه بین المللی BJUI Compass منتشر شده اند، می توانند نقشی قابل توجه در بالا رفتن سواد رسانه ای عموم مردم در خصوص پیگیری مشکلات سلامت در رسانه های اجتماعی داشته باشند.

ترجمه: رهاامیدوار

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا