بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون راه اندازی شد

امیرحسین کوه پایی مدیرعامل موسسه فرهنگی شهریار هنر ایرانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس، اظهارکرد: این شرکت خلاق مستقر در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی فعالیت خود را در حوزه تولید فیلم های مستند و برنامه های تلویزیونی و داستانی طی سه سال اخیر آغاز و از چهارسال گذشته اقدام به نوشتن برنامه اپلیکیشن سینمایی کرده که در نهایت بانک اطلاعات و مجموعه شبکه کاری برای اهالی سینما، تلویزیون و تولید محتوا طراحی کرده است.

وی در مورد بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون، گفت: اهالی سینما و تلویزیون می توانند با استفاده از این بانک اطلاعات براحتی با همدیگر ارتباط برقرار کنند و نمونه فعالیت های خود را به اشتراک بگذارند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهریار هنر ایرانیان با بیان اینکه اپلیکیشن بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون در پایان سال 1399 آماده و در سال 1400 رونمایی شد، افزود: ما در سال 1400 در چهار جشنواره بین المللی فجر، سینما حقیقت و جشنواره فیلم کوچک تهران شرکت کردیم که از همان سال جزو شرکت های خلاق معرفی شدیم و در حال حاضر در حال مسیر دانش بنیانی هستیم.

کوه پایی به ویژگی های بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون اشاره کرد و گفت: این بانک اطلاعات از دو وجه برخوردار است که وجه اول همکاری سفارش دهنده با سفارش گیرنده که نیاز به تبلیغات و تحلیل محتوا دارد و وجه دیگر اینست که در تولید یک کار عوامل متعددی همچون منشی صحنه، تصویربردار و گرافیست باید با همدیگر ارتباط برقرار کنند تا بتوانند تیمی تشکیل دهند که کار به نحو احسن انجام شود.

وی دلیل طراحی بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون را مواجه شدن خلاء در این دو وجه عنوان کرد و افزود: این بانک راه اندازی شد که در هر بخشی از کار، سفارش دهندگان، هنرمندان، عوامل پشتیبانی و تجهیزات نمونه فعالیت های خود را در حوزه سینما و تلویزیون به طور رایگان قرار دهند و راه های ارتباطی برقرار شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی شهریار هنر ایرانیان ادامه داد: بانک جامع اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون از محدود ظرفیت‌هایی است که به اذعان سینماگران و اهالی رسانه به مثابه مهم ترین مرجع و منبع سینمایی کشور در حال فعالیت است. این منبع اطلاعاتی ریزترین و گاهی نایاب‌ترین اطلاعات در زمینه فیلم‌های سینمایی و سینماگران را ارائه می‌دهد.

کوه پایی از مهم ترین آثار موسسه فرهنگی شهریار هنر ایرانیان را فعالیت در فیلم جنایت مقدس اعلام کرد و گفت: این موسسه در سال 1391 دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذرانده و در تولید اثری مهم، حضور داشته و از حمایت های پارک ملی علوم فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برخوردار بوده و در نمایشگاه ایران زمین کیش حضور یافته است.

به گزارش سیناپرس، بانک اطلاعات حوزه سینما و تلویزیون، اپلیکیشنی است که علاقمندان به فیلم و سینما می توانند به اطلاعات کامل از فیلم ها و افراد متخصص دسترسی داشته باشند.

گزارش:نازنین جوادیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا