پیش بینی موج گسترده جهانی کرونا در ماه های آتی

به گزارش سیناپرس، طی هفته های گذشته، گزارش های بسیاری حاکی از شیوع مجدد انواع اصلی و فرعی کرونا در گوشه و کنار جهان داشته اند. کارشناسان معتقدند هنوز برای خداحافظی با همه گیری کرونا بسیار زود است  باید منتظر بمانیم تا از شر این بیماری خلاص شویم.

آمارهای رسمی نشان می دهد: در شرایط فعلی، زیرشاخه اومیکرون به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است. در همین حال، دانشگاه واشنگتن در تحلیلی اعلام کرد که پیش ‌بینی می ‌شود که رقم روزانه عفونت‌ های کووید-۱۹ تا فوریه به تدریج به حدود 18.7 میلیون افزایش یابد که در حال حاضر به 16.7 میلیون رسیده است. بنابراین با توجه به این گزارش بیم آن می رود که بار دیگر موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، میانگین تخمینی مبتلایان جدید کمتر از زمستان گذشته است هرچند به نظر می رسد وضعیت پس از ژانویه ۲۰۲۲ بدتر شده اما مرگبار نبود. موسسه سنجش و ارزیابی سلامت IHME دانشگاه واشنگتن نیز گفته است که انتظار نمی رود افزایش موارد ابتلا باعث افزایش مرگ و میر شود.

در این گزارش تخمین زده شده است که در فوریه آینده، میانگین مرگ و میر روزانه جهانی ۲۷۴۸ نفر خواهد بود. در حالی که در حال حاضر حدود ۱۶۶۰ نفر است. بر اساس گزارش IHME، نوع فرعی Omicron XBB به سرعت در سنگاپور در حال گسترش است اما این روند شدت کمتری دارد. این گزارش بیان می‌کند که سویه فوق روی افرادی که قبلاً به زیرشاخه BA.5 Omicron آلوده شده‌اند تأثیر زیادی نخواهد داشت.

به گزارش سیناپرس، پیش از این در آلمان نیز موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است. گزارشی مرتبط با این موضوع در ۲۴ اکتبر منتشر شد. این گزارش نشان می ‌دهد که افزایش اخیر کووید در آلمان ممکن است به دلیل نوع سویه فرعی Omicron BQ.1 یا BQ.1.1 باشد. در این میان پیش بینی می شود در هفته های آینده روندی مشابه آلمان در سایر نقاط اروپا نیز قابل مشاهده است. در آلمان طی هفته های پیش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها از سال ۲۰۲۰ بیشتر شده که مایه نگرانی است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا