فوروم بین المللی فرهنگی سن پیترزبورگ لغو شد

به گزارش سیناپرس، سخنگوی وزارت فرهنگ روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت: فروم بین المللی فرهنگی امسال در سن پترزبورگ لغو شده است. وی با تاکید بر این که در شرایط فعلی، وزارت فرهنگ روسیه برگزاری این مجمع را مناسب نمی داند تاکید کرد: متاسفانه  باید خبر لغو این رویداد مهم فرهنگی را اعلام کنم.

گفتنی است در بیانیه منتشر شده در این رابطه اعلام شد: فروم بین المللی سن پیترزبورگ نه تنها مکانی برای گرد هم آمدن متخصصان و محلی برای به اشتراک گذاشتن بهترین تجربیات، ایجاد ارتباطات خلاقانه و تجاری است، بلکه این رویداد طی سال های گذشته به جشنی واقعی برای صنعت خلاق تبدیل شده بود.

به گزارش سیناپرس، گستردگی و تنوع فرهنگی این فروم به خوبی در فعالیت های سال گذشته آن منعکس شده و ما متاسفیم که امسال به دلایل متعددی باید آن را لغو کنیم هرچند امیدواریم برای سال آینده شرایط بهتر شده و برگزاری این مجمع در سال ۲۰۲۳ امکان پذیر باشد.

این وزارتخانه  همچنین اعلام کرد: امیدواریم شخصیت های فرهنگی، مدیران و کارشناسان روسیه و همچنین همتایان خارجی آن ها بتوانند در سال آینده در محل مهمانپذیر مجمع فرهنگی سن پترزبورگ گرد هم آیند.

به گزارش سیناپرس،  فروم فرهنگی بین المللی سنت پترزبورگ که توسط دولت روسیه، وزارت فرهنگ و دولت سن پترزبورگ سازماندهی شده است، به طور گسترده به عنوان رویدادی در سطح جهانی شناخته می شود.

هر ساله در قالب این رویداد مهم فرهنگی،  هزاران متخصص فرهنگی از سراسر جهان گرد هم می آیند. از جمله مهمترین فعالیت های این فروم می توان به حضور چهره‌ های مشهور تئاتر، اپرا و باله، کارگردانان، موسیقی ‌دانان، شخصیت ‌های عمومی، مقامات دولتی، تجار و اعضای جامعه دانشگاهی اشاره کرد

در خاتمه گفتنی است در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، این فروم به دلیل همه ‌گیری ویروس کرونا برگزار نشده و  امسال برای ۱۰ تا ۱۲ نوامبر (۱۹ الی ۲۱ آبان) برنامه ریزی شده بود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا